Direktlänk till inlägg 19 februari 2011

Mitt barn

Av judi - 19 februari 2011 09:00

Vad hade min Gud tänkt ut för smart plan för mig när jag såg dagens ljus ibland har jag tänkt att det måste vara det svåraste att förlora sina barn att inte kunna skydda sina barn Jag hade nästan inte hunnit tänka tanken förrän jag blev sjuk  

På fredagar varannan vecka byter jag kärlek tvistar om i från sambo med man till tonårsmamma till tvillingar Jag har valt att lägga min tid på tjejerna den veckan flickorna BOR hos mig

Mina barn har flyttat varje fredag i 8 år .flickorna är nu 14 år

Jag har ibland frågat tjejerna hur dom upplever detta men dom tycker det är ok det bekymrar inte dom att ha 2 hem

Men jag tror inte på detta Jag kommer ihåg när allting börja 2002

2 veckor före jul .Då hade jag svårt att få dom att gå till deras Far

Mamma du älskar inte mig skrek den ena flickan och låg på golvet och sparka ,när jag försökte klä henne och få med henne till Pappan .

Med den påföljden att jag fick ha hjälp med att få iväg barnen Och också att jag ibland lnte lämnade barnen Det var för mycket strid och kamp kring det hela

Som i sin tur fick rättsliga konsekvenser för mig Hans advokat hota att anmäla mig till länsrätten med vite för att jag inte följde lagen Det blev så att Tingsrätten fattade beslut om växelvis vård för att vi stred om vårdnanden Och den lagen MÅSTE jag följa Man får inte kidnappa sina egna BARN Aja baja då kan man få böta om man har ett beslut från Tingsrätten

Jo jag vet att flickorna kan välja själva idag ifall de skulle vilja bo bara hos den ena av oss

Men dithän har vi inte kommi än att deras Far skulle acceptera att flickorna bodde bara hos oss

Han har hotat och förföljt oss för att få flickorna dit han vill genom olika utfästelser om att han skulle döda mig om tjejerna inte gör som han säger .

Jag har många gånger tänkt att det var nog därför jag blev sjuk Jag har levt i så oerhört stressigt liv att kroppen har lagt av och reagerat med denna Jävla sjukdom om jag kan säga såå Ja det kan jag nog .

Vad får dom att bo kvar hos honom Ja ibland fungerar Han som en riktig människa och eller som en av flickorna sa Om jag mamma bara skulle bo hos dig skulle pappa aldrig sluta att trakassera oss så det är nog lugnast om vi bor hos er båda


Mitt barn
jag ser dig


jag ser dina tårar,som bildar pärlband
på din livsväg
Mitt barn jag hör dig
mamma, varför har jag två hem?
Mitt barn dina frågor bildar en väv
av ångest och tårar
Mitt barn jag ser din kamp om rätten
till din mor och din far.
din förvirring
Du frågar ?
Mamma
måste jag välja?
Mitt barn jag ser dig
och din kamp om
Rätten till ett hem
dina frågor träffar mitt innersta
berör min egen ångest
tillsammans vaggar vi varandra
Gråter och sörjer den familj vi förlorat
Det hem som inte finns mer
Mitt barn jag ser dig när du går
till ditt andra hem
Du vinkar hejdå mamma
vi ses nästa vecka

vid pennan Marjo

Infogar här lite music för att lätta upp stämningen som inte alltid är så positiv

We ARE THE WORLD

 

 
 
Spanaren

Spanaren

19 februari 2011 09:23

Så fin dikt och jag är tyst och berörd på alla vis! Jag kan känna din smärta trots att jag och min man aldrig blev begåvade med några barn. Skulle vilja säga så mycket mera men det blir fel ;-) Jag tar till mig dina ord och gömmer dom i mitt hjärta. Avslutar med att säga att jag gråter med ditt hjärtas tårar/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

judi

19 februari 2011 09:25

Tack för titten och för din omtanke

 
Ingen bild

Moni

19 februari 2011 11:31

Hejsan!
Tack för ditt inlägg på min blogg! Själv skall jag på utredning för mina symtom. Läste lite om din sjukdom på nätet. Gode gud, säger jag! Vad mycket elände det finns för människan!
Sköt om dig! Må så gott du kan! :)

judi

19 februari 2011 11:49

Tack för titten Hälsa är ingen självklarhet
skall må så gott jag kan

 
Maja

Maja

20 februari 2011 09:16

Hej Judi! Hittade in på din blogg av en slump och fastnade direkt! Jättebra blogg! Tycker du verkar vara en varm och fin person och trots sjukdom verkar du hittat en balans! Det är starkt jobbat! Har själv en kronisksjukdom i botten, som jag inte skriver öppet om i min bloggen dock...har jobbat inom sjukvård i hela mitt liv, akut och onkologi bla! Tänkte angående ditt inlägg om delad vårdnad! Barn är så lojala, barn vill inte välja mellan sina föräldrar, de älskar dem hur illa de än behandlar dem, och de ska inte behöva välja mellan dem heller. Många barn fungerar det jättebra med 2 hem men minst lika många tycker det är jobbit. Jag har egen erfarenhet av båda , ej med egna barn men sedan tidigare förhållanden. Jag tycker inte att det ska vara en självklarhet med varannan vecka, det krävs mycket av föräldrarna, det måste funka friktions fritt! Önskar att samhället hjälpte till mer här, det är ju barn det handlar om! Tycker att du verkar ha insikt och förståelse, det är stort av dig, och dina barn blir säkert hjälpt av den insikten och har det hur bra som helst! Kram på dig!

http://tokmajas.bloggplatsen.se

judi

20 februari 2011 11:34

Tack för denna kommentar visst behövs det stöd ifrån samhället men det saknas i stora mått ser man det från barnens perspektiv så är ju inte varannan vecka det utan det är föräldrarnas rätt till barnen

 
,

,

20 februari 2011 13:11

Hejhej.
Du skriver verkligen jättebra och fint i din blogg.
Angående att bo varanan vecka, jag är 15 år och har bott varanan vecka sen jag var 9 tror jag. Då hatade jag det, men det var inte som man kanske tror att jag inte ville bo hos t ex pappa som gjorde att jag hatade det. Det var bara det att det var annorlunda, att jag aldrig riktigt kände mig hemma.
Nu bryr jag mig inte så mycket längre. Jag har fått vara med och göra om mitt rum hos både mamma och pappa och har också varit delaktig när vi har målat om och så i andra rum och det har gjort att jag känner mig hemma på båda ställena.
Jag är liksom en del av hur det ser ut. Svårt att förklara men du kanske förstår lite?
Ha det bra!

http://ettlivenchans.bloggplatsen.se

judi

20 februari 2011 13:19

Jo det tar säkert tid att anpassa sig till 2 hem med olika regler och så det här att få vara med och fixa i sitt eget rum Jag tror att det betyder mycket ger en känsla av att tillhöra i en gemenskap .
Hoppas du har det bra i livet med 2 hem Lär man sig att hantera det så blir man nog en levnadskonstnär
styrkekramar

 
birgitaoz

birgitaoz

20 februari 2011 14:37

Hej!
Vet du att egentligen har de rätta att välja, men det ligger så mycket skuld hos dem mot er båda två känner jag.
Det är det bästa för varje människa om de får välja själv även som barn. Jag kommer till den fria viljan då blir allt frid tillslut.
Men han har svårt att acceptera detta och då ställer det till problem för många.

Kram

Birgitta Öz

http://birgittaoz.bloggplatsen.se

judi

20 februari 2011 14:46

Känner till detta
skriver ett längre svar i ett nytt inlägg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards