Alla inlägg under februari 2011

Av judi - 14 februari 2011 08:05

När du beundrar någon på avstånd

plockar du snökristaller 

 som förgyller ditt ego

för  stunden

 

Lyssnar du till  hjärtats röst

plockar du ädelstenar som du

bär livet ut 

 

vid pennan Marjo

 

 

   

 

 

judi 

Av judi - 14 februari 2011 07:41

                                 

 

Idag är det Valentin dagen Mannen som blev avrättad för att han vigde kristna människor

 

Den kanske mest kända Sankt Valentin är Valentinus, en präst i antikens Rom. Han lär ha halshuggits den 14 februari269 e.Kr., under kejsar Claudius II förföljelse av kristna. Han valde martyrdöden istället för att avsäga sig sin tro. Hans brott var att han skulle ha vigt kristna par.

Av judi - 13 februari 2011 15:20

                          Gris skinn och nässelextrakt

 

Att fylla år är en spännande upplevelse telefon samtal och så överaskningspresenter med innehållstext om vad det man får på sin stora dag Det  lyder som följer griskinn och nässelextrakt säkert något nytt eller så har det varit såhär länge med dessa ingridienser finns det förstås annat ätbart oxå någon som känner sig manad att klura ut var i dessa ingridienser finns ?

 

  

Av judi - 13 februari 2011 09:16

Satt bänkad i går framför melodifestivalen med stora förväntningar men blev gruvligt besviken

och tyckte nog inte att det var något märkvärdigt

 personligen tyckte jag inte om någon av Låtarna

det var inget som fastnade men det kommer mera nästa vecka och hoppas att det kan ge en bättre bredd på svensk music

 

Min ena dotter är sjuk för närvarande med snuva och hosta hoppas att jag inte får samma virus som hon går och bär på

judi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av judi - 13 februari 2011 08:59

 Denna text sjungen av Sten 0ch Stanley

 
En sång om kärlek

Det finns en sång
som gömmer på en längtan
Det finns en tro,
där drömmarna tar slut
Och allt som lever
uppfylls av förväntan
En ändlös väg vi aldrig gått förut



En sång om kärlek över alla gränser,
små enkla ord som alla kan förstå
Det stora ljus vi anar
och som känns här
ska lysa upp den väg som vi ska gå



Vi är på väg,
vi tar varandras händer
Vi har ett mål, där friheten går först
Det finns ett hav
som rör vid alla stränder

och lär oss se, att kärleken är störst


En sång om kärlek över alla gränser,
små enkla ord som alla kan förstå
Det stora ljus vi anar och som känns här
ska lysa upp den väg som vi ska gå


...........


Det finns ett hav
som rör vid alla stränder
och lär oss se, att kärleken är störst


En sång om kärlek över alla gränser,
små enkla ord som alla kan förstå
Det stora ljus vi anar och som känns här
ska lysa upp den väg som vi ska gå
Ska lysa upp den väg som vi ska gå....


judi

Av judi - 13 februari 2011 08:24

GOD MORGON VINTER

 

Nu har vintern tagit sitt grepp om oss ytterligare en gång

Vi har haft snö sedan den november -2010 

Snökaos på vägar och försenade tåg ja nog har jag gått ut några gånger i år svårt med balans och annat får mig att ramla ofta

Går med stavar som hjälp tippar runt lätt om man säger så .

undra vilka skor som är lämpliga i detta väder  ovan med en telefon i Om jag ramlar så kan jag ringa på hjälp eller skulle det kanske inte är så dumt ? Vad tycker du ?

Men 112 blir väl inte så glad om jag plingar på natta

 

Hjälp jag har ramlat kommer inte upp !

Varför ?  

 

   judi    

Av judi - 13 februari 2011 00:10

  

När daggen ligger kvar som ett täcke

över den sovande marken

Bryter solens strålar natt till dag in i gryningen

Strilande genom trädens bladverk

stiger morgonen in genom fönstret

och kysser mina ögon smeker min kind

och väcker hjärtans lust genom sin beröring

Så för ett ögonblick är jag ett med naturen

hela famnen fylld av solens lekande strålar

det berör mina hjärtans boenden , ger min röst vingar

att flyga upp i höjder ovan molnen

svävande ,ridande på solens värmande energi

vänder jag min blick mot skyn

och följer min glädjens fågel bortom horisonten ,ifrån mig

Endast min kropp är fjättrad till marken

med stela leder armar och ben som inte fungerar

Sakta vaknar smärtan i mitt bröst till liv

det syns ingen tår det väter ingen kind

endast mitt hjärta som gråter och sörjer den hälsa som försvann

en sorg och ilska som lämnar svarta spår i själen och väcker mina demoner

med solen försvann glädjens fågel som dansade i soluppgången

min hjärtans sång


Vid Pennan Marjo

Av judi - 12 februari 2011 22:30

   Somliga går i trasiga skor andra har högklackat

vad var och en vill ha är en smaksak själv väljer jag efter stundens ingivelse

Går jag på fest och inte har några skavsår blir det högklackat annars blir det jympa dojor ,det är bekvämast så har vi även ekonomi varianten Här följer Cornelis Wreeswijks sång

 

Har visor något värde? Nu när man är död?
Så länge jag sjöng dem, fick jag dagligt bröd.
Nu ger jag dom till alla och envar.
Och jag menar att: visor tillhör alleman.
Den som ej kan sjunga lyssnar på dem som kan.
Och ingen vet vem visan skrivit har.
Visst får du ärva visorna, jag lämnade dem ju kvar

 

  

Somliga går med trasiga skor
säg vad beror det på
gud fader som i himmelen bor
kansken vill ha det så.

 

Gud fader som i himmelen bor,
blundar och sover sött.
Vem bryr sig om ett par trasiga skor,
när man är gammal och trött

 

Vem bryr sig om hur dagarna går
de vandrar som dem vill.
Medborgare om etthundra år,
finns du ej längre till.

 

Då har nån annan tagit din stol
det vet du inte av
du känner varken regn eller sol
ner' i din mörka grav

 

vem bryr sig om hur nätterna far
jag bryr mig inte ett spår
Bara jag får ha mitt ansikte kvar
Dolt i min älsklings hår.

 

Jag är en tvivelaktig figur.
Duger ej mycket till.
Bakom ett hörn står döden på lur.
Han tar mig när han vill.

 

Somliga går med trasiga skor,
tills de har slutat gå.
Djävulen som i helvetet bor
får sig ett gott skratt då.

 

Vems skor vill du gå I?

judi

   

Tidigare månad - Senare månad

LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards