Direktlänk till inlägg 25 oktober 2011

ETIK

Av judi - 25 oktober 2011 06:45

Kan man som assistent bete sig hur som helst?

 

Finns det något som heter Etik bland assistenter

jag har börjat undra vad det är för folk kanske man inte skulle klaga så som jag

gör bara det att jag kan inte förstå hur människor tänker

men dom är väl som folk mest ..

det behövs visst inte någon särskild utbildning och så var den en som hade gått en särskild utbildning

som säger att dom inte skall göra något som har med barnen och övriga familjemedlemmar att göra

Hur går det ihop jag är ensam stående mamma med 2 st minder åriga barn …

det finns ju en särskild lag för barn som tillkom förra året.....

Att om man har en förälder som är svårt sjuk så skall särskild hänsyn tagas ..

till barnen....

Jag har dock tur nu som har fått ...en bra vikarie för min ordinarie assistent.

Frågan är inte löst ännu..


Jag har erfarit att det spelar större roll för mig hur personen uppträder i olika situationer än det praktiska handlaget

denna personen är med mig i badet hjälper mig med kläder och handlar min mat lagar maten städar etc..

Denna personer får en nära relation till mig och kan då inte vara så omdömeslös att Hon kläcker ur sig saker om sitt privat liv eller politiska åsikter och om så måste ju dessa värderingar vara något som överens stämmer med mina värderingar..

 

 

 
 
Ingen bild

emma

27 januari 2012 13:10

det är sant! det är personligheten som spelar roll! till slut börjar man hitta ett mönster. om vad för slags personer som passar bäst som sina assistenter. det har med personligheten att göra. lycka till!

judi

27 januari 2012 14:01

Jo jag har en väldig bra assistent nu
som stämmer in i mitt sätt att vara och tänka
det är faktiskt inte så viktigt alltid med den praktiska sakerna även om hon är väldigt bra på dessa oxå
vi kampar ju ihop flera timmar per dag 8 timmat 5 dagar i veckan
det skall stämma med kemin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards