Alla inlägg under januari 2012

Av judi - 16 januari 2012 06:45

Born in the heat of the desert

My mother died giving me life

Deprived of the love of a father

Blamed for the loss of his wife

You know Lord I've been in a prison

For something that I never done

It's been one hill after another

And I've climbed them all one by one
Oh but this time,


Lord You gave me a mountain A mountain,

I may never climb It isn't just a hill any longer

You gave me a mountain this time

My woman got tired of the heartaches

Tired of the grief and the strife

So tired of working for nothing

Just tired of being my wife

She took my one ray of sunshine

She took my pride and my joy

She took my reason for living

She took my small baby boy

Oh this time,

Lord You gave me a mountain A mountain,

I may never climb

It isn't Lord a hill any longer

You gave me a mountain this time

You gave me a mountain this time




Jag bara undrar ifall om

att berget är för högt denna gången?


jag kämpar mot ett monster

som inte  tar någon hänsyn …


strippar mig...

tills det bara kvarstår ..

min nakna själ...


när jag  visar bitterhet eller blir arg så …..

nytta det inte något till att klaga...


för då har jag  förlorat ytterligare

ett par öron som inte  orkar att lyssna …


jag bara undrar om ifall berget

är för högt denna gången …


snart är det bara

min nakna själ kvar..


Vid pennan Marjo

Av judi - 15 januari 2012 06:45

Vägen vi alla skall varandra

 

(Arranged and adapted by Elvis Presley)
Yes I’m gonna walk on the milky white way
Oh Lord some of these days
I'm gonna walk that milky white way
Some of these days well well well well
I'm gonna walk up and take my stand
Gonna join that Christian band
I'm gonna walk on that milky white way
Oh Lord, some of these days


I'm gonna tell my mother howdy, howdy,
Howdy when I get home
Yes, I’m gonna tell my mother howdy,
When I get home well well well well
I'm gonna shake my mother's hand
I will shake her hands that day
That's when we walk on the milky white way
On some of these days


I'm gonna meet god the father and god the son
Yes, I’m gonna meet god the father and god the son
Well well well well
I'm gonna sit down and tell Him my troubles
About the world that I just came from
That's when we walk on the milky white way
Oh Lord, on some of these days

 


Av judi - 14 januari 2012 07:00

Du kom emot mig på vägen

vi hade inte mötts förut

obemärkt och utan lov

blev du min följeslagare i livet

 

Din närvaro gjorde mig svag

första gången du talade till mig

tog du min vänstra hand

och frågade

Vad betyder livet för dig?

förvirrat sökte jag svar

men fann bara ångest och smärta

 

Tiden gick och du tog även

ifrån mig  glädjen till dansen

mina ben blev till intet

och denna gången frågade du mig

vad är värderfullt i livet för dig?

 

När min talförmåga  försvann så förstod jag vem du var

din makt är stor och jag vet att du skördar det du sått

utan urskiljning samlar du på liv

ditt namn är ALS ,allting levandets slut

och din sista fråga till mig är

Tror du på livet ?

 


Vid pennan Marjo

Av judi - 14 januari 2012 06:45

 DIE ALIVE


Open up the night.
Led by just a feeling.
All around is light.
Everything is healing.
No more fate
and no more mystery.
Even as time falls away
I live my days
every moment and it's memory,
not only to survive: to die alive.
Overwhelming love,
heaven's just a feeling.
Singing in my blood
keeping me from kneeling.
No more fate
and no more mystery.
Even as time falls away
I live my days
every moment and it's memory,
not only to survive: to die alive.
Die alive.
No more fate
and no more mystery.
Even as time falls away
I live my days
every moment and it's memory,
not only to survive: to die alive.
Thanks to Thomas



 

SLEEPING SUN

The sun is sleeping quietly
Once upon a century
Wistful oceans calm and red
Ardent caresses laid to rest


For my dreams I hold my life
For wishes I behold my nights
The truth at the end of time
Losing faith makes a crime


I wish for this night time
to last for a life-time
The darkness around me
Shores of a solar sea
Oh how I wish to go down with the sun
Sleeping
Weeping
With you


Sorrow has a human heart
From my god it will depart
I'd sail before a thousand moons
Never finding where to go


Two hundred twenty-two days of light
Will be desired by a night
A moment for the poet's play
Until there's nothing left to say


I wish for this night-time to last for a lifetime
The darkness around me
Shores of a solar sea
Oh how I wish to go down with the sun
Sleeping
Weeping
With you



I wish for this night-time to last for a lifetime
The darkness around me
Shores of a solar sea
Oh how I wish to go down with the sun
Sleeping
Weeping
With you....

Av judi - 13 januari 2012 06:45

Nu åker julen ut ..

det regnar bara ..

tråkigt..

det skall ju vara snö på vintern..

men visst mycket snö skapar problem för oss med funktionshinder..


Det är märkligt

när jag sökte LSS..

så fick jag ett skriftligt beslut att jag inte skulle få hjälp med snöskottning..

Att detta inte ingick i hennes arbete ...


MEN muntligt har man lovat mig att assistansen skall skotta snö åt mig så att Hon kan komma in och att jag kan komma ut från fastigheten


DENNA informationen har dock inte assistansen fått ….av sin arbetsledning..


LSS handläggaren har givit mig muntlig information att

Assistansens arbetsledare SKALL ge muntlig information om snöskottningen

SÅ har ej skett …


Känner mig sviken


JÄVLA FIBBEL med ord.....


Vad får Kommunen ut av att jag har min ASSISTANS från deras samordnare???


Är det någon som vet ? så snälla skriv en rad och informera mig

Av judi - 12 januari 2012 06:45

Ibland när jag har tränat så får jag en känsla av influensa i kroppen

fötterna blir kalla och det känns som jag skulle få 40 graders feber efteråt

känslan infinner sig inte med en gång utan först får jag träningsvärk  någon timme efter träningen


Sedan kommer detta med känslan av influensa ömhet i musklerna... ..

ibland får jag bara kramper när jag tränar i Måndags gick det alldeles utmärkt utan kramper


En sak jag upptäckt är att om jag andvänder andningsmasken - C.pappen mycket alltså får cellerna mer syre

Så minskar antalet kramper

kan numera sova ibland med masken på inte hela natten men dock någon timme

SYRE det är grejen …

 

Av judi - 11 januari 2012 06:45


Stephen HawkingEtt sinne som är intakt .


En ALS expert förklarar hur sjukdomen påverkar olika patienter olika - och att en del blir dementa Bild: Wikimedia Commons / rubberpaw

Stephen Hawking blir 70 på söndag, slår oddsen för en svår diagnos med nästan ett halvt århundrade.


Varför har Hawkings levt så länge med denna sjukdom när så många andra människor dör så snart efter diagnosen? Vi talade med Leo McCluskey, docent i neurologi och medicinsk chef för ALS Center vid University of Pennsylvania, ta reda på mer om sjukdomen och varför det har sparat Hawking och hans fantastiska hjärna


Läs mer Här

http://muifdfx.posterous.com/how-has-stephen-hawking-lived-to-70-with-als

Av judi - 10 januari 2012 09:16

Igår började det att snöa mina tjejer skottade upp framför dörren

assistansen stod och såg på!


Jag skyfflade lite oxå igår kväll orkade dock inte allt

det var tung blöt snö som föll jag orkade inte ut

mer igår kväll ...synd det frös på i natt..det blev is gata ...


Jag är inte lika stark som när jag var ung ....dessutom har jag ALS

Jag kan gå jag kan putta en snöskyffel framför mig men jag kan inte knäppa knappar och inte knyta skor svårt att ta på mig skor svårt med kläder över huvudtaget....och så blir jag trött..

assistansen är sen...får inte tag i någon ansvarig...

blir arg...

hur blir det idag....jag har oxå blivit lovad snöskottning...men när jag ringde om det

så sa man att nä så kan hon LSS handläggaren inte bestämma att vi skottar snön för dig varje dag ...


shit lurad.. lovad snöskottning varje dag och här sitter jag ensam tjejerna i skolan

och jag väntar på att tala med ansvarig...som inte svarar

kan inte längre överklaga beslutet ...och assistansen har försovit sig...











LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards