Alla inlägg under februari 2012

Av judi - 13 februari 2012 06:45

En Mor är alltid en Mor


Tack för dina kort

Vi har svårt att prata om min sjukdom


Du söker ord för att trösta mig samtidigt  som jag

anar i dina ord att du bär på en känsla av skuld


Mamma det är inte ditt fel att jag har ALS

Ibland frågar du mig hur jag orkar ? När jag tänker efter så är det nog så att


Det är för att du fostrade mig till att man skall alltid  kämpa oavsett vilket motstånd man får i livet


Du visade själv rättframhet och tåga i dina handlingar


Tack vare dig och din framåt anda , du har varit min förebild , det du visade när jag var barn hur stark  du var


ditt sätt har präglat mig tack vare dig orkar jag


Tack Mamma för detta

 

I ditt senaste kort skriver du om Tiden

 

Njut av friden i stunden du har

För att tiden har vi fått som en gåva

och tiden känner ingen stress

utan den skapar vi själva



P.S



Tack för dessa ord


Mamma sörj inte mer för min skull

för att tiden äger ingen , och tiden är nu min vän


 

Till dig som läser detta  så vill jag fråga ifall  du någonsin sett när det regnar en solig dag ?


Have you ever seen the rain




Writer: J. C. FOGERTY


Someone told me long ago
There's a calm before the storm
I know, and its been coming for sometime
When its over so they say
It'll bring a sunny day
I know, shining down like water


I wanna know, have you ever seen the rain
I wanna know, have you ever seen the rain
Coming down on a sunny day


Yesterday and days before
Sun is cold and rain is hot
I know, been that way for all my time
Till forever on it goes
Fill the circle fast and slow
I know, and I cant stop my wonder


I wanna know, have you ever seen the rain
I wanna know, have you ever seen the rain
Coming down on a sunny day


I wanna know, have you ever seen the rain
I wanna know, have you ever seen the rain
Coming down on a sunny day


Have you ever seen the rain



Av judi - 12 februari 2012 09:45

 

Soldaten och kortleken med Alf Robertsson

 

 

En människas tankar om Gud.  kan den enskilde troendes tankar om Gud bli lika värdefull. Inom modernt  tänkande kan inga sanna utsagor formuleras om Gud, utan Gud blir för individen så som hon uppfattar eller tror att han är. Inom postmoderna traditioner är man därför inte lika intresserade av traditionella beskrivningar av Gud, då den ju i huvudsak utgår från Bibeln. Istället får de egna preferenserna stor betydelse för hur man uppfattar Gud. Idén att Gud är god och kärleksfull omfattas av de flesta gudstroende, medan tanken på Guds allsmakt inte längre är lika utbredd, mycket på grund av svårigheten att förena den med Guds godhet och världens ondska -

 

Läs mer här

http://sv.wikipedia.org/wiki/Gud#Gud_som_namn

Av judi - 11 februari 2012 06:45

Här på jorden idag mens vi lever
finns det dom som ger oss hårda ord.
Men sedan när dörrskylten är nere,
så strör dom ofta liljor i vart hår


Här på jorden behövs våra blommor
ett vänligt ord när man är svart och trött.
Vill du inte ge mig blommor mens jag lever,
kom inte hit med dom när jag har dött


Kom till mig med dina blommor mens jag lever
och låt mig för njuta av en vår

Vänta inte tills jag är död och borta
med att då som först strö liljor i mitt hår.


Av judi - 10 februari 2012 06:45

Lyssna på denna berättelse om en kvinna och hur hon botade sin ALS

med hjälp av bönen och handpåläggning ....




Mirakelns tid är inte förbi man måste tro


J. Bon Jovi - Miracle


A penny for your thoughts now baby
Looks like the weight of the world's
On your shoulders now


I know you think you're going crazy
Just when it seems everything's
Gonna work itself out
They drive you right back down


And you said it ain't fair
That a man walks
When a bird can fly
We have to kick the ground
The stars kiss the sky
They say that spirits live
A man has to die
They promised us truth
Now they're giving us lies


Gonna take a miracle to save us this time
And your savior has just left town
Gonna need a miracle
'Cause it's all on the line
And I won't let you down
(No I won't let you down)
The river of your hope is flooding
And I know the dam is busted
If you need me I'll come running
I won't let you down... no, no


You're looking for salvation
You thought that it'd be shining
Like an angel's light
Well, the angels left this nation
And salvation caught the last train
Out tonight
He lost one hell of a fight


He said
I'm just one man, that's all I'll ever be
I never can be everything you wanted from me
I've got plans so big
That any blind man could see
I'm standing in the river
Now I'm drowning in the sea


Gonna take a miracle to save us this time
And your savior has just left town
Gonna need a miracle
'Cause your heart's on the line
And your heartbeat is slowing down
Your feet are grounded still
You're reaching for the sky
You can let 'em clip your wings
'Cause I believe that you can fly


Solo


Well my eyes have seen the horror
Of the coming of the flood
I've driven deep the thorny crown
Into the soul of someone's son
Still I'll look you in the eye
'Cause I've believed in things I've thought
And I'll die without regret
For the wars I have fought


Gonna take a miracle to save you this time
And your savior has just left town
Gonna need a miracle
'Cause your heart's doing time
And your conscience is calling you out
It ain't all for nothing
Life ain't written in the sand
I know the tide is coming
But it's time we made a stand
With a miracle


 



Av judi - 9 februari 2012 06:45

Jag upptäckte en dag att jag kan hålla i en spray flaska

och spraya mitt hår !!!


Det har jag inte kunnat på något år !!

Så döm om min förvåning


Yea,s min handträning ger resultat


Men jag kan inte knäppa knappar inte dra upp en dragkedja

Jag kan inte öppna dörren  med nyckel när det är kallt ute eller när jag är

trött


Jag tror att jag tappar muskler totalt men att det går väldigt sakta

eftersom jag inte orkar att gå så långa sträckor längre som tidigare .


Men uppenbarligen klarar kroppen av att stärka  dom friska muskler

som jag har kvar


trots min ALS ?

 

Av judi - 8 februari 2012 06:45

Varje barn har rätt att skyddas mot ekonomiskt utnyttjande

och arbete som skadar barnet eller hindrar hans/hennes skolgång


Läs mer här


http://unicef.se/barnkonventionen


Konventionsstaterna erkänner barnets rätt till skydd mot ekonomiskt utnyttjande och mot att utföra arbete som kan vara skadligt eller hindra barnets utbildning eller äventyra barnets hälsa eller fysiska, psykiska, andliga, moraliska eller sociala utveckling.


Konventionsstaterna skall vidta lagstiftningsadministrativa och sociala åtgärder samt åtgärder i upplysningssyfte för att säkerställa genomförandet av denna artikel. För detta ändamål och med beaktande av tillämpliga bestämmelser i andra internationella instrument skall konventionsstaterna särskilt;

(a) fastställa en miniålder eller miniåldrar som minderåriga skall ha uppnått för tillträde till arbete

(b) föreskriva en lämplig reglering av arbetstid och arbetsvillkor

(c) föreskriva lämpliga straff eller andra påföljder i syfte att säkerställa ett effektivt genomförande av denna artikel.


Varje barn ska skyddas mot alla former av utnyttjande


Kommunen jag bor i har föreslagit att mina barn skall skotta snö ??

Hur går det ihop med Barnkonvention som Sverige har skrivit på?


Varför jag ställer frågan ?


och varför skottar jag inte själv snön


Jag har svårt att skotta snö pågrund av  mitt funktionshinder


Någon som har ett bra svar på hur jag skall lösa denna frågan

Av judi - 7 februari 2012 06:45

Jag har tidigare skrivit om problemen med mitt trygghets larm det visade sig vara ett fel

på Boxen den jag hade var utgången och gammal...  trägen vinner jag klagade och dom fick byta flera mobila larm i stan

Tack för detta


Full Frys Edwin försöker Fixa Larmet


 

Av judi - 6 februari 2012 06:45

Jag har varit i kontakt med mitt fackförbund angående avgiften som jag har

Facket -mitt vårdförbund

har tagit  beslutet att jag skall betala lägsta avgift till

förbundet STORT TACK det blir 3000 kr per år mer i plånboken för mig som är helt sjukskriven för ALS


TEMA VÅRDFÖRBUNDET - MEDLEMSKAPET













LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards