Alla inlägg den 16 april 2012

Av judi - 16 april 2012 06:15

Den 11/april blev det så tydligt att jag verkligen är sjuk

det kom 2 stycken hissgubbar från olika företag som gjorde beräkning på hur trapphissen skall se ut


Båda avslutade mycket vänligt med att du får själv bestämma vilken färg det skall vara på sitsen !!

Det högg i hjärtat på mig när jag hörde det....Jag får bestämma vilken färg det blir på sitsen..


Jag kan inte bestämma själv över min kropp ..inte hur mycket jag går , ...inte hur jag går …Inte när jag går ..och inte heller vart jag kan gå


Jag har duschen uppe på andra plan ,snart kan jag inte gå uppför trappor …

jag ville ha en riktig hiss så att jag slapp ha 2 Stycken  rullstolar på 2 olika plan det får jag inte bestämma själv utan den som har ansvaret för bostadsanpassningar ,har beställt en trapphiss och offerter på detta …


Det blir aldrig rätt när det är en sjukdom och andras pengar /skattepengar som bestämmer villkoren i livet …


Att sedan höra hur assistenten frågar om det är möjligt med att ha en lift i taket med att hissa mig i en stol upp och ner för att duschas


yes …


Botten är nådd behöver inte höra mer …..


Inte precis hur jag skall kunna ta mig själv -leva självständigt - trapphiss --bålsvaghet..??


Nej det gäller alla andra med ALS


Jag bad min Handläggare om att vore det inte bättre med att jag får en dusch här nere

Nej det går inte du skall ha möjlighet att vistas på andra plan


Du har minderåriga barn tja …


Tacksam är visst ordet det skall man vara …


Svårt mycket svårt att planera sin egen försämring på andras vilkor inom vissa givna ramar 


När jag köpte huset hade jag mycket planer ,Drömmar som nu går i krach ...

Ja inte blir det på mitt sätt.....


JAG KÄNNER MIG OMYNDIG FÖRKLARAD


Du får bestämma färgen på stolsitsen...

 



OM JAG HADE PENGAR




om jag hade pengar
Ya ha deedle deedle, bubba bubba deedle deedle dum
bara gå omkring o jabba daj
hela fickan full med guld


jobba när jag ville
Ya ha deedle deedle, bubba bubba deedle deedle dum
om jag bara vore lite rik
jabba dabba dibi dibi dum


jag skulle bygga mej ett jättestort hus
precis i hjärtat utav stan
med koppartak o golv utav ädelträ
en trapp som går högt upp till taket
o ännu en som går ner fast likadan
o så en tredje trapp att skryta med


på gården skulle jag ha ankor o höns
ja fåglar o djura av alla slag
skulle fritt få ströva o skutta runt
till deras kvack kvack kvack kvack kvack kvaack
skulle jag lyssna varje dag
att leva så det vore välan bra


om jag hade pengar
Ya ha deedle deedle, bubba bubba deedle deedle dum
bara gå omkring o jabba daj
hela fickan full med guld


jobba när jag ville
Ya ha deedle deedle, bubba bubba deedle deedle dum
om jag bara vore lite rik
jabba dabba dibi dibi dum


o stadens all styresmän dom kom o kröp för mej
dom skulle fråga mej om allt
**** **** ******
********'''***
Vilket fjäskande o bjäbbande
blaj blaj blaj blaj blaaaaj
o det skulle inte betyda nånting
vad jag gav för svar
e man rik då har man alltid rätt


om jag hade pengar
Ya ha deedle deedle, bubba bubba deedle deedle dum
bara gå omkring o jabba daj
hela fickan full med guld


jobba när jag ville
Ya ha deedle deedle, bubba bubba deedle deedle dum
om jag bara vore lite rik
jabba dabba dibi dibi dum


du som skapat öken o oas
kan du ändra ödet lite grann
skulle dina planer gå i kras
om jag var en burgen man

 

 


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards