Direktlänk till inlägg 12 juli 2012

SAMMA ELÄNDE SOM FÖRRA ÅRET

Av judi - 12 juli 2012 05:30

Jag håller på att planera min semester resa till Stockholm med tåg och riksfärdtjänst och det skall ni veta är inte det lättaste  

Det måste beställas 2 veckor innan att åka Riksfärdtjänst 

Tågbiljetterna via Karlstad är billiga men färdtjänsten vad den kostar har jag inte en aning om 

Det är tyvärr så att när man har ett funktionshinder så kan man inte resa lika lätt som friska personer  

Det skall beställas färdtjänst buss till EL-rullstol och mina flickor betalar samma taxa i taxin som färdtjänsten alltså TAXI taxa ?? 

Som egentligen skulle jämställas med kollektiv trafik men kollektiv trafiken tar inte el-rullstolar så det blir att åka taxi 

både för mig och flickorna ,vilket blir dyrare

 

Tanken bakom att man får taxi istället när man har behov av en El rullstol är att det skall jämställas med Kollektiv trafik men efterom  

den inte tar EL-Rullen så!!! 

 

Jag måste i all bedrövelse ge en eloge till resebolaget i Göteborg som har tagit detta på  

sitt bord att boka med tågbyten ledsagning och taxi resor .. 

vi har bara kommunicerat 1 vecka varje dag i telefon än så länge och än har vi inte fixat alla turer och vad det kostar mig ?  

 

Beror på vilka avtal min hemstad har med Stockholms stad ??? 

och det går visst på någon mil taxa som jag inte har någon kunskap om eller uppgifter utan till  

svar när jag frågar vad det kommer att kosta mig så får jag bara att det ser du när Fakturan kommer och när kommer den? jaa det kan ta 6 månader !!! 

Så hittills verkar det att bli  

 

"The same Procedure as last year" lika mycket cirkus ingen som vet vad det kostar och hur det skall hanteras eller tja förutom att det blir just lika rörigt som förra året

 

Dinner for one

 




http://www.funkaportalen.se/Reportage/Stod-Service/Resor/


Läs mer i funka portalen om tips inför resor ,Kom gärna med tips om du har rest     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards