Direktlänk till inlägg 19 juli 2012

NÄR JAG INTE FINNS MER

Av judi - 19 juli 2012 06:30

Jag var vid på min Dotters grav Eva-Marias hon skulle varit 17 år i år om hon fått leva men så blev det inte  

 

Vi min assistent och jag kom att prata om olika saker i livet bland annat om döden och med det också hur vill jag ha min begravning  

 

En sak är säker Jag tycker inte att folk skall komma i svarta kläder till min begravning  utan ljusa och så skall det vara mycket mat ett riktigt kalas  

en fest eftersom jag ser på det som att jag kommit till himlen och kommer att få frid från min plåga -ALS  

musiken har jag inte funderat över ännu men när det väl är genom tänkt så skriver jag ner det  Vem vet det kanske blir lite dans musik  

på ett hörn eftersom jag tycker så mycket om dans  

 

Hon den kloka assistenten lyssnade tålmodigt och så säger hon att det blir nog inga stora bekymmer med döden det är inget som någon människa kan undvika  den kommer vi alla att möta  så det går inte att planera  

 

Hon tyckte att jag skulle tänka mer på hur jag skall leva bra resten av mitt liv  

Tänkvärd tanke att planera livet i stället för döden det är bara det att jag har en dödlig sjukdom  

som bryter ner min kropp så hur skall jag orka leva utan att tänka på det som jag kommer närmare varje dag "Döden"  

 

 

 

Till en stad jag är på vandring,
synden där är utanför.
Livets träd står där i blomning,
där som rosor aldrig dör.
Där skall rosor aldrig falna,
ingen frostnatt dem förstör.
Till en stad jag är på vandring,
dit där rosor aldrig dör.


Svårigheter här vi möta.
Satans snaror här förför.
Inga frestelser i staden,
där som rosor aldrig dör.
Där skall rosor aldrig falna,
ingen frostnatt dem förstör.
Till en stad jag är på vandring,
dit där rosor aldrig dör.

Nära, kära är hos Jesus,
skaror sjunger nu i kör.
Väntar på att jag skall komma,
dit där rosor aldrig dör.
Där skall rosor aldrig falna,
ingen frostnatt dem förstör.
Till en stad jag är på vandring,
dit där rosor aldrig dör.

 
 
Ingen bild

Ingela

19 juli 2012 23:50

Tänk om det kommer en medicin som är verksam. Många är ju på väg! Förr utvecklade hiv smittade aids, de skulle dö.... Tills den dag då mediciner kunde bromsa förloppet. En dag så händer detta några ALS patienter. ALS är i dag en dödlig sjukdom.... Men hur länge till? Det finns fortfarande en chans, kanske blir det ni, du och mina barns far som får vara med om dettta medicinska mirakel. Jag är inte blåögd, men hoppfull.

judi

20 juli 2012 18:18

Tack för dessa ord det värmer att det finns människor som tror på en bättre framtid för mig och alla andra med ALS

 
skrivmoster

skrivmoster

21 juli 2012 10:15

Kloka ord, att "planera för livet" ... Jag antar, att det är svårt när man har en dödlig sjukdom och känner att man inte orkar och fungerar som förr. Ingen av oss kommer undan döden. Somliga möter den tidigare än väntat medan andra väntar och vill.

Det vore underbart, om man kom fram till en medicin som skulle kunna bota eller i vart fall bromsa upp denna sjukdom. Det borde komma ...

Varm hälsning!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

judi

21 juli 2012 11:32

Tack för denna uppmuntran kramar tillbax

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards