Direktlänk till inlägg 20 juli 2012

OM JAG SJÄLV SKULLE KUNNA BESTÄMMA

Av judi - 20 juli 2012 06:00

OM JAG SJÄLV SKULLE FÅ BESTÄMMA SÅ SKULLE VI HA ALLT AV DET SOM STÅR I TEXTEN BÅDE FRIHET ;FRED OCH ARBETE



Ein bißchen Frieden

A bit of peace

Wie eine Blume am WinterbeginnJust like a flower at the beginning of winter
Und so wie ein Feuer im eisigen WindAnd just like a fire in an icy wind
Wie eine Puppe, die keiner mehr magJust like a doll that nobody wants anymore
Fühl ich mich an manchem TagThat's how I feel on some days
  
Dann seh ich die Wolken, die über uns sindThen I see the clouds above
Und höre die Schreie der Vögel im WindAnd I hear the cries of the birds in the wind
Ich singe aus Angst vor dem Dunkeln mein LiedI sing my song in fear of the dark
Und hoffe, dass nichts geschiehtAnd hope that nothing happens
  
Ein bisschen Frieden, ein bisschen SonneA bit of peace, a bit of sunshine
Für diese Erde, auf der wir wohnenFor this earth on which we're living
Ein bisschen Frieden, ein bisschen FreudeA bit of peace, a bit of joy
Ein bisschen Wärme, das wünsch ich mirA bit of warmth, that's what I wish for
  
Ein bisschen Frieden, ein bisschen TräumenA bit of peace, a bit of dreams
Und dass die Menschen nicht so oft weinenAnd that people won't cry as often
Ein bisschen Frieden, ein bisschen LiebeA bit of peace, a bit of love
Dass ich die Hoffnung nie mehr verlierMay I never lose hope again
  
Ich weiss, meine Lieder, die ändern nicht vielI know my songs won't help very much
Ich bin nur ein Mädchen, das sagt, was es fühltI'm just a girl who says what she feels
Allein bin ich hilflos, ein Vogel im WindAlone I'm helpless, a bird in the wind
Der spürt, dass der Sturm beginntThat feels that the storm begins
  
Ein bisschen Frieden, ein bisschen SonneA bit of peace, a bit of sunshine
Für diese Erde, auf der wir wohnenFor this earth on which we're living
Ein bisschen Frieden, ein bisschen FreudeA bit of peace, a bit of joy
Ein bisschen Wärme, das wünsch ich mirA bit of warmth, that's what I wish for
  
Ein bisschen Frieden, ein bisschen TräumenA bit of peace, a bit of dreams
Und dass die Menschen nicht so oft weinenAnd that people won't cry as often
Ein bisschen Frieden, ein bisschen LiebeA bit of peace, a bit of love
Dass ich die Hoffnung nie mehr verlierMay I never lose hope again
  
Sing mit mir ein kleines LiedSing with me a little song
(Ein bisschen Frieden, ein bisschen Sonne)(A bit of peace, a bit of sunshine)
(Für diese Erde, auf der wir wohnen)(For this earth on which we're living)
Dass die Welt in Frieden lebtMay the world live in peace
(Ein bisschen Frieden, ein bisschen Freude)(A bit of peace, a bit of joy)
(Ein bisschen Wärme, das wünsch ich mir)(A bit of warmth, that's what I wish for)
  
Singt mit mir ein kleines LiedSing with me a little song
(Ein bisschen Frieden, ein bisschen Träumen)(A bit of peace, a bit of dreams)
(Und dass die Menschen nicht so oft weinen)(And that people won't cry as often)
Dass die Welt in Frieden lebtMay the world live in peace
(Ein bisschen Frieden, ein bisschen Liebe)(A bit of peace, a bit of love)
(Dass ich die Hoffnung nie mehr verlier)(May I never lose hope again)

 

Diagnosutbildning och förenklat stödsystem nödvändigt(nhr.se)

Ett stort problem för funktionshindrades möjligheter till arbete, är att det finns en stor okunskap om alla möjligheter trots kroniska diagnoser och funktionshinder. Både bland arbetsgivare och arbetstagare.
"Det finns ett stort utbildningsbehov om olika neurodiagnoser", hävdar flera seminarieföreläsare på NHRs seminarium om arbetsliv och funktionshinder på Almedalen 2012.


Jag tror på det nya systemet med flexsjobb, som NHR kommer att lansera på den svenska arbetsmarknaden i höst. Den skulle ge stora möjligheter och trygghet för mig och alla med en viss funktionsbegränsning, eftersom dagsformen styr så mycket, säger instruktören Malin Schulz.


http://www.nhr.se/opinion/almedalsveckan-2012/almedalsveckan-2012/diagnosutbildning-och-forenklat-stodsystem-nodvandigtnhrse/

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards