Direktlänk till inlägg 30 november 2012

MAMMOGRAFI

Av judi - 30 november 2012 06:30

Jag fick en tid till mammografi till bussen som åker runt  

Ja tack vad trevligt att få förebyggande vård Jag bokade om min tid och bad att få sista tiden på grund av min funktionshinder  

Vilket inte fanns någon ny tid att ge till mammografi bussen kvinnan jag talade med i telefon var väldigt tillmötesgående  

 

Men sitter du i rullstol så kan vi inte ta emot dig i mammografi bussen utan du får åka till Sjukhuset där vi kan erbjuda dig mera tid än 5 minuter skall du ta RTG i mammografi bussen - så får det inte ta mer tid än 5 minuter per kvinna det är en service vi har!  fick jag till svar 

 

Men ? det blir långt att åka för mig till sjukhuset 37 km en väg för mammografi varför kan inte jag få samma service med  rtg. på bussen på lika villkor som andra kvinnor det är bara och dubbla tiden jag får ? 

 

Men det gick inte att genomföra på det sättet som jag tänkte . 

 

Utan jag konstaterade att för mig som har ett funktionshinder 

inte servicen samma utan det hela kompliceras till att jag måste åka en längre resa för rtg för att man inte kan ta emot mig i mammografibussen ifall jag sitter i rullstol ?  Jag berättade att jag kan stå upp själv 

Men det hjälpte inte utan att det var just det med servicen att det bara får ta 5 minuter ?????

 
 
Ingen bild

Eva

30 november 2012 13:15

Hej,
Det är helt ofattbart hur det kan var så oflexibelt. Det måste saknas något hos de som tar dessa beslut.
Hälsningar och trevlig helg

judi

30 november 2012 17:22

Tack för svar Önskar dig också en trevlig helg

 
Ingen bild

Bella

30 november 2012 14:50

Vad dåligt! Varför måste det ta just 5 minuter, kan de inte förlänga tiden i ett enstaka fall?
Paragrafryttare kan man kanske säga, varför inte göra ett undantag?

judi

30 november 2012 17:22

så ser det ut jag fick till svar att det blev bättre service till mig ifall jag åkte till sjukhuset

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards