Direktlänk till inlägg 30 december 2012

SISTA SÖNDAGEN PÅ DET GAMLA ÅRET

Av judi - 30 december 2012 06:30

Till min Gud  

 

En bön från mitt hjärta en önskan från min själ befria mig från smärta 

 

Befria mig från ångest 

 

Ge mig styrka att leva med ALS  

 

Giv mig mod att vakna varje dag med ALS 

 

Giv mig tid att följa mina barn och se dom växa upp och bli vuxna  

 

Giv mig sinnesfrid i själen  

 

Giv mig hopp inför det nya året 

 

Giv mig ro i själen 

 

 

  


Barn och stjärnor föds i mörkret utan skydd av våld och vapen, Gud är hos oss, ljus i natten, för att hjälpa oss att våga." (Sv. Ps. 744). Läs generalsekreteraren för Kristna Fredsrörelsen, Sofia Walans, tankar inför söndagen efter jul.

http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?id=956854

 

Tema

 

Guds barn

 

 

 



Blinka lilla stjärna där
hur jag undrar vad du är
Fjärran lockar du min syn
lik en diamant i skyn
Blinka lilla stjärna där
hur jag undrar vad du är

När den sköna sol gått ner
strax du kommer fram och ler
Börjar klar din stilla gång
glimmar glimmar natten lång
Blinka lilla stjärna där
hur jag undrar vad du är

Vandraren på nattlig stig
för ditt ljus, han älskar dig
Han ej hade sett att gå
om du inte glimmat så
Blinka lilla stjärna där
hur jag undrar vad du är

Ofta du med blick så fin
tittar genom min gardin
Sluter ögat ej förrän
solen visar sig igen
Blinka lilla stjärna där
hur jag undrar vad du är

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards