Direktlänk till inlägg 27 januari 2013

JAG OCH MIN GUD

Av judi - 27 januari 2013 06:30

Evangelium

 

Evangeliet enligt Lukas kapitel 17, vers 7 - 10

 

Om ni har en tjänare som plöjer eller vallar får, säger ni då till honom när han kommer hem från ägorna:

Gå genast och slå dig ner vid bordet. Nej, ni säger: Gör i ordning maten åt mig, fäst upp dina kläder och passa upp mig medan jag äter och dricker;

 

sedan kan du själv äta och dricka. Inte får tjänaren något tack för att han gör vad han är ålagd. På samma sätt med er: när ni har gjort allt som åligger er skall ni säga: Vi är odugliga tjänare, vi har bara gjort vad vi är skyldiga att göra.”

 

Tema
Nåd och tjänst

 

 

 



(Words & music by Stuart Hamblin)
The chimes of time ring out the news,
Another day is through.
Someone slipped and fell.
Was that someone you?

You may have longed for added strength,
Your courage to renew.
Do not be disheartened,
For I have news for you.

It is no secret what God can do.
What He's done for others, He'll do for you.
With arms wide open, He'll pardon you.
It is no secret what God can do.

There is no night for in His light
You'll never walk alone.
Always feel at home,
Wherever you may go.

There is no power can conquer you
While God is on your side.
Take Him at His promise,
Don't run away and hide.

It is no secret what God can do.
What He's done for others, He'll do for you.
With arms wide open, He'll pardon you.
It is no secret what God can do.


 
 
Ingen bild

Ida

27 januari 2013 23:28

Hej,
Här finns en länk till en svensk version. Lite upp-poppad men så var det när det begav sig.
http://www.youtube.com/watch?v=KpwQWjuuXcM
Har jobbat helgen men nu är det ledighet några dagar. Ha en bra vecka.

judi

27 januari 2013 23:59

Tack för länken

 
Ingen bild

ida

27 januari 2013 23:34

Nej men va tokigt Samuelssons video slutade. Här är en länk till en dansk version. Frälsningssoldater som går hand i hand tycker jag var gulligt. Och om jag får tycka en bättre version.Men det är jag de.

judi

28 januari 2013 00:00

var är den jag gillar Elvis en av mina favoriter

 
Ingen bild

ida

28 januari 2013 11:48

Bättre version till Samuelssons; inte Elvis. Åh va jag rör till det

judi

28 januari 2013 17:55

hittade dina Danska frälsningssoldater som går hand i hand ,söta

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards