Direktlänk till inlägg 4 april 2014

LARMBÅGAR OCH ELRULLSTOLEN

Av judi - 4 april 2014 06:15

När jag upplever att allting blir fel så skulle jag vilja skrika rätt ut ! 

Men dessvärre så hörs det väldigt dåligt när jag skriker nu för tiden . 

Igår var jag inne på ICA Maxi och handlade och när jag åker ut genom kassan så började det tjuta  själv reagerade jag inte nämnvärt .


Varför skulle jag reagera över detta att det tjöt, jag såg inte att det var vid min utgång som det blinkade rött ?????? 

Min assistent säger till mig att det är mig det tjuter om! 

Ja ,du får åka tillbaka säger hon ! 

Själv förstår jag i det ögonblicket inte varför just jag skall åka tillbaka  

Väl tillbaka hos kassörskan  så tjuter det igen när jag åker in genom kassans elektroder fram till kassörskan 

Hon säger att, hon måste kolla min rullstol till min assistent som snabbt plockar ur mina saker ur rullstolens väskor . 

Vaa? Vad händer Varför plockar ni ut saker ur min väska ?  

Vad håller ni på med ? 

Efter  denna händelsen åkte vi hem jag chockad och tillplattad.  

Väl hemma något skärrad så ringer jag till Butiks chefen och berättar vad som hänt  , som säger att så får det inte gå till   han vill att nästa gång jag kommer till ICA -Maxi så skall jag ringa innan ?????? Varför vet jag inte men en sak vet jag att jag inte känner mig välkommen som kund i en affär där man visiterar kunder. 

Jag är så trött hjärtligt trött på att bli betraktad som presumtiv tjuv, för att jag sitter i rullstol . 

Gång efter gång händer det och nu är jag både arg och ledsen , EX. så fort jag går in på Jysk så har jag en svans efter mig och samma gäller kjell och kompaniet ett butiksbiträde som hänger efter med penna och papper i handen och låtsas invertera . 

Jag har en gång frågat personalen på Jysk varför dom hänger efter mig ,hennes svar är att  hon vill ge bästa service till deras kunder 

När affären är full med folk så går en personal med penna och papper efter mig och hävdar att hon gör det för god service  

Skillnaden med att vara gående med 2 ben och gå med hjul  är följande numera har jag alltid ett butiksbiträde på handräcknings avstånd


När jag var frisk så fick jag springa efter personalen för att få service ,så är det definitivt inte nu 

Alla butiker är inte likadana det finns undantag den bästa butiken är stadium där tjuter det när jag åker in jag brukar vinka till personalen "Hej här kommer jag"  både när jag åker in och ut inga visiteringar där inte utan alltid lika glada och trevliga  .  

 
 
Ingen bild

ida

5 april 2014 23:43

Är det nån elektronisk störning från el-rullen eftersom du råkat ut för det flera gånger? Nåt på rullstolen som måste justeras? Mycket obehagligt för dig och onödigt om det går att göra något åt. Har för mig att arbetsterapeuter tittar på sånt. Finns det nån sådan service hos dig?

judi

6 april 2014 18:39

Jag har ringt till hjälpmedelscentralen som har lovat att hjälpa mig med detta .så får vi se när detta händer?????

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards