Direktlänk till inlägg 27 april 2014

SOL OCH HIMMEL BLÅ

Av judi - 27 april 2014 12:31

  Idag skiner solen med himmel blå inte ett moln jag ser och undrar är detta sommar nu eller kommer detta väder att hålla i sig hela sommaren det är bara April ännu? 

Det kommer regn efter sol brukar man säga ,ja så kan det vara. 

även i livet så går saker och ting upp och ner även humöret blir bättre när det är fint väder . 

Det är Bike -dagar i stan och jag var nere igår och tittade på motorcyklar och tänk vad världen är liten jag träffade på Håkan från Autoadapt som har anpassat min bil ,kul att han kom fram och hälsa på mig. Jag tänkte mig gå ner idag också för att kika på motorcyklar  . 

Det har varit mycket kul i denna veckan jag har varit nere i Göteborg i Tisdags  och lyssna på kommunikation på lassebrukarstödscenter ,alltid något nytt som man kan lära sig  och i Fredags var  jag  på Bio och såg  filmen "mig äger ingen" sevärd men sorglig film ..efter detta gick vi på O,leyre`s och åt lite mat det var afterworkbuffe` Kul ,kul, kul med assistenten och  en väninna som till min överraskning  hade lagat min gamla parasoll helt oväntat det händer mycket roligt ibland Jag är just nu mycket lyckligt lottad med bra assistans och bra vänskap  

Tack för allt detta det förgyller min vardag i kampen mot ALS som jag lyckas glömma ibland mellan varven Speciellt i Fredags ,när det blev så mycket skratt att det gjorde ont i magen när jag skrattade.     

 
 
Ingen bild

ida

27 april 2014 19:50

Åh va roligt att det händer något roligt hos dig. Hoppas det håller i sig ...

judi

28 april 2014 19:28

Tack ja solen håller i sig och den trevliga stämningen.;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards