Direktlänk till inlägg 8 augusti 2014

TYSTNADEN

Av judi - 8 augusti 2014 06:30

Tystnaden är påtaglig Mina flickor har varit hos mig hela sommaren nu skall dom vara hos sin far hela augusti och halva september Tystnaden är påtaglig -det hörs bara lite rörelse från grannen.. Annars är det helt knäpptyst inga ljud från ovanvåningen, inga tjejer hemma . Jo telefonen ringer ibland ,flickorna ringer vi skall ta prover, tjejerna har haft besvär med sin sköldkörtel, båda två. Men så tyst det är ingen annan som ringer heller om det inte är någon från hjälpmedelscentralen......... TV-står på ,assistenten sitter i soffan . Jag sitter framför datorn och funderar . När jag arbetade och hade kanske 50 kontakter per dag och kom hem då var det skönt med tystnaden, men idag kommer väggarna emot mig jag blir knasig av denna tystnad . Var är alla människor ?

 
 
ida

ida

8 augusti 2014 12:34

Känner igen känslan att få lite tystnad efter en lång dag med många möten med krävande människor. Men om man känner sig isolerad och övergiven är det en helt annan känsla. Kan ni inte ta en promenad till nåt ställe där ni kan "kolla på folk" och vara mitt i surret på stan en stund?

http://sincerelyyoursida.blogspot.se

judi

8 augusti 2014 13:57

jo det har vi gjort tagit promenader när det inte regnar
Men ändå det är så tomt utan tjejerna saknaden är stor dom kommer till mig i kväll den ena skall jobba kväll hos mig och den andra kommer med på köpet

 
Ingen bild

M

10 augusti 2014 00:04

Så underbart att dina flickor kommer! För mig har nätet och Facebook blivit till en värld där jag ingår och känner mig lite sedd och delaktig Konstigt kanske men bättre än tystnaden som var förr. Kram från mig

judi

10 augusti 2014 08:37

Ja så blir det med nätet det blir betydelsefullt om man är sjuk eller ensam av någon annan anledning facebook är fantastiskt på det sättet att man kan ha kontakt med människor över hela världen
kramiz tbx

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards