Direktlänk till inlägg 1 december 2014

IBLAND UNDRAR JAG???????

Av judi - 1 december 2014 13:04

Advent är en härlig tillställning i Kyrkan ,även andra stora högtider som jag har varit på .Jag har varit en aktiv kyrkobesökare långt innan jag blev rullstolsburen  .


Men nu är jag dess värre rullstolsbunden .Detta medför att jag tar lite mer plats.Igår hände något som jag tog väldigt illa vid av när jag kom till kyrkan så kom vaktmästarn till mig och bad mig sitta på den vänstra sidan av bänkraderna .


Sagt och gjort Men när jag väl kom dit så tyckte prästen att jag skulle sitta på den högra sidan .???????? I det ögonblicket kände jag mig inte välkommen .Det brister i planeringen i kyrkan man förstår inte hur man skall organisera så att även rullstolsbundna skall få plats i kyrkan


En annan gång när det var valborg så tyckte man att jag skulle sitta i Kapprummet när jag kom med min rullstol och bad folk att flytta på sig så jag kom fram till borden längst bak då var det ingen som gjorde det

Däremot reser sig de flesta sig upp om någon som går inte kommer emellan borden Då undrar jag Hur tänker folk ???


 
 
Maria

Maria

1 december 2014 18:34

Ett mycket dåligt beteende av dem tycker jag. Det kan man inte acceptera,man måste vara rädd om människor och uppfylla Jesu bud om kärlek och omhändertagande.
Folk tänker nog inte alls...../Maria

http://bibelord.bloggagratis.se

judi

2 december 2014 10:17

Det är nog så man har inte tänkt men det är påtalat flera gånger

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards