Direktlänk till inlägg 8 maj 2015

HUR MÅR JAG

Av judi - 8 maj 2015 00:21

HUR MÅR JAG IDAG ? 


Jag har inte mått så bra som jag gör nu på länge . 


Jag var hos DR. I Göteborg och han konstaterade att min ALS Har stannat upp !!!!!!! 

Ja faktiskt kan jag inte se några förändringar själv heller sedan 6 Månader tillbaka . 

Vad har jag gjort för att förbättra min HÄLSA ? Jag vet inte men just nu är det status Q 

 

Jag är jätteglad för detta  

Det jag kan berätta är att jag tränar i vatten 2 ggr i veckan äter bra mat och gör saker som får mig att må bra . 

Jag kan fortfarande gå lite med rullator inne , prata utan hjälpmedel .Jag använder EL-rulle både inne och ute ,för att spara på energin  


Jag har assistans varje dag och det spelar en stor roll vem det är som jag umgås med på dagarna ,och allt det arbete som dom lägger ner för att jag skall må bra och med avlastningen i vardags sysslor som assistenter utför . 

Det är de som gör  skillnaden i mitt liv  


Kanske det viktigaste av allt jag har en tro på Gud ,när jag vaknar av ångest så ber jag en bön och så försvinner min ångest. Det har fungerat klockrent hittills, inga antidepressiva mediciner . 


Jag tillåter mig att LEVA och skratta ,Äta gott så länge jag kan det . 


Någonstans inom sig så måste man också acceptera att man lever med ALS ,annars kan man inte tillåta sig att leva på dom villkor man har . 


Viktigt också är att tänka att jag är inte ALS utan min kropp har angripits av ALS och jag måste förhålla mig till detta hur min kropp fungerar eller inte fungerar ,det bästa sättet är att acceptera faktum att jag lever med ALS . 


Att fokusera på dom fina och goda sakerna i livet , gör också livet lättare  

Finns dom inte här nu så minns allt gott du har erfarit ,så mår du bättre . 

 
 
Ingen bild

DDD!

13 maj 2015 23:27

Det här var det bästa som hänt idag!!! Roligt att läsa dina inlägg. Det är jätteroligt och jättestort. Tack för att du finns och delar med dig av ditt liv :)
Stora kramar till dig! DDD!

judi

14 maj 2015 19:37

Tack Daniel
och god fortsättning på våren ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards