Direktlänk till inlägg 1 januari 2016

RESUME 2015

Av judi - 1 januari 2016 17:44

Så nu har detta året kommit till ända 2015,det blev inte som jag trodde.

Men vem har väl räknat med att jag skulle fylla 60 år samt att jag leva 5 år med ALS diagnos


Nu har jag levt dessa 5år med ALS-en sedan den blev känd ,för mig med diagnos, och mina döttrar tar studenten om ett halvår när jag blev sjuk så trodde jag aldrig att jag skulle få se dom ta studenten Nu är det snart här .


Jag ser framemot 2016 det är nog det första året som jag vågar tro att jag kommer att leva hela nästa år väldigt bra .

 

Det verkar som om att har man levt tillräckligt länge med ALS och assistans så uppskattar man livet bättre Ja, jag vågar till och med att planera mer än 3 månader framåt i livet.

 

Året som har gått har varit fullt av överraskningar .Jag skulle rest till Spanien men det blev inget av den resan jag ramlade 2 dagar innan och fick en hjärnskakning.

Jag hoppas att det året som är ingånget skall bli ett lugnare år.


En summering av hälsotillståndet

Jag kan äta det mesta går fortfarande och jag kan fortfarande prata lite grand .

Det har med 2015 varit turbulent med assistenter och det  ser ut som att det skall fortsätta så med turbulens på assistans området.


Något jag minns och tänker ofta på är när jag var på Island 2014 det har inget med 2015 att göra mer än att jag vågar leva igen fullt ut så jag ser framemot 2016 med tillförsikt så gott Nytt År och god fortsättning på det nya året till alla läsare 

 

 

Blå lagunen på Island

 
 
Ingen bild

eva

5 januari 2016 20:04

Gott Nytt År och God Fortsättning
Må så bra!
Hoppas att det blir ordning med assistenterna.
Varma hälsningar
Eva

judi

6 januari 2016 22:34

Tack det samma gott Nytt År

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards