Direktlänk till inlägg 6 juni 2016

STUDENT FÖRBEREDELSER

Av judi - 6 juni 2016 23:47

Nu har den dagen kommit som jag trodde att jag aldrig skulle få se.

Mina flickor tar studenten på fredag .


Det är väldigt mycket att göra just nu ,med mycket förberedelser

Jag kommer ihåg den ångest jag hade de första åren efter min diagnos med mina tankar om att flickorna skulle bli moderslösa , ifall jag skulle dö innan flickorna blivit myndiga .


Nu har det inte blivit så som jag befarade utan jag lever och mår bra , i förhållande till många andra med ALS


Ja jag har ALS och känner att livet har gett mig mycket av glädje de sista åren på något sätt mer intensiva år trots att jag pendlat mellan hopp och förtvivlan i mina tankar om just denna dag som är nu på fredag .skall jag få se denna dag .Studenten


På något sätt så känns det som en stor vinst Jackpott att få leva med i denna dag en dröm som går i uppfyllelse The d - day .


Jag har köpt klänningar till studenten och vita hattar och aftonklänningar och diverse skor och handväska till tjejerna


Faktiskt så beställde jag detta från ASOS på nätet och den ena flickans vita klänning blev inte rätt hon fick åka in idag till Överby och inhandla en vit klänning .Så nu skall den delen i alla fall vara klar .


Lokalen och maten skall deras Far ordna .Själv skall jag köpa pyntet.


Jag är verkligen en vinnare i detta själv att jag får uppleva denna dagen

Nu vågar jag att planera lite mer fram i livet .Vem vet jag kanske får se flickorna slutföra högskola utbildning och barnbarn också

Just idag känns livet väldigt kul

 
 
Ingen bild

Susanne Lindgren

10 juni 2016 18:03

Hörligt att höra att dina flickor ska ta studenten, äntligen eller hur. Kram på dig och njut av den stora dagen, en milstolpe i deras liv.

judi

13 juni 2016 21:52

Ja tack Susanne de har verkligen firat sin student med utspring och flak åkning samt kalas på kvällen sedan var det ju balen igår nu börjar semesterrn

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards