Direktlänk till inlägg 18 mars 2017

RESAN

Av judi - 18 mars 2017 06:30

Resan  

Jag har ansökt om rehabilitering för 6 månader sedan .Det är så det ser ut man måste söka minst 6 månader innan. 

 

Jag fick rehab beviljat inte till Vintersol så som jag själv ville för att intensiv träning har ju ingen effekt på mig enligt Uddevalla externremittering . 

Så fult gjort av dom ,jag sökte vintersol detta fick jag inte beviljat däremot Valjeviken vilket är bra ,men det var inte det jag sökte .

 

Helst skulle jag vilja överklaga deras beslut men hur överklagar man något som man inte blivit nekad skriftligt utan per telefon och just med orden att intensiv träning hjälper inte dig (mig med ALS)så därför får du inte åka till Vintersol men du får åka till Valjeviken vilket många tycker om . 

 

Ja tack detta vet jag det är ett mycket bra ställe men själva motiveringen ? Suger definitivt 

Jag tackade ja till detta för faktiskt vågade jag inte tacka Nej .För hur skulle det ha sett ut om jag tackade Nej ? 

 

Till resan tillhör en sjukresa som man måste ansöka om via Regionens hus tidigast 14 dagar innan avresa en enkelresa är och blev gjord i tid Tur och retur går ej att beställa . 

Sedan var det bara att vänta på att Taxi bolaget skall höra av sig innan avresa .Fredag före avresa och man har ännu inte hört av sig Jag ringer till Regionens hus . 

Jag hamnar i Göteborg ,nä någon resa är inte inlagd Den trevliga damen fattade ett nytt beslut och jag fick själv ringa till beställningscentralen . 

 

Problem uppstod genast i samtalet för man ville boka en tid innan min assistent börjar på morgonen .Det går inte att skicka en bil till mig innan jag har fått hjälp med att få på mig kläderna vilket jag inte kan själv . 

 

Min snälla assistent gick med på att ändra sin arbetstid för att jag skulle kunna komma iväg .!!! 

Hennes schema ändrades med 1 timme tidigare på morgonen  

För mig blir detta moment 22 Varför skall ansökan vara inne 2 veckor innan för sjukresan om man ändå inte kan påverka sin egen situation styra tiden som man skall resa . 

'Att alltid vara helt beroende av andra människor tar på självkänslan. 

 

Jag ringde till Vänersborg regionens hus för att höra vad som gått fel och vart jag kunde vända mig för att göra en avvikelse anmälan .Istället gick man i försvar att det måste vara ett tekniskt fel och man hade minsann inte gjort något fel där hade man ingen som man kunde klaga hos eller lämna några synpunkter  .

 

Jag fick till sist tala med chefenden avdelningen  .Alltid något i denna saliga röra . 

Skrämmande samtidigt att tänka ifall jag inte drivit på för att få en bil att åka med eller min assistent inte ändrat sin arbetstid .Skulle jag överhuvudtaget kommit iväg ? 

 
 
Ingen bild

Roland

18 mars 2017 19:48

Hej
Har du hört om denna medicin ?
Ayahuasca – Naturmedicin för potentiell behandling av ALS

https://ayahuascatreatment.wordpress.com/2015/02/09/ayahuasca-naturmedicin-for-potentiell-behandling-av-als/

Kan man få itag denna växt på te ?

judi

18 mars 2017 22:20

Ja men det är väl så här att Ifall inte läkemedelsbolagen har den på sin agenda vilket något företag borde ha ifall den fungerade Så vore den personen eller företaget väldigt rika

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards