Alla inlägg under maj 2017

Av judi - 7 maj 2017 14:14

Om ni också får lida för rättfärdighetens skull är ni saliga.

Var inte rädda, låt dem inte skrämma er.

Av judi - 6 maj 2017 20:00

ALS Association applåderar FDA för en snabbt  godkännande av New ALS Drug



Washington, DC (5 maj 2017) - ALS-föreningen, den enda nationella ideella bekämpande amyotrofisk lateralskleros (ALS) på varje front, applåderade meddelandet om livsmedels- och drogadministrationens (FDA) idag att den har godkänt Radicava (edaravone), den Första nya behandlingen godkänd specifikt för ALS på 22 år.

 

FDA godkände Radicava mindre än ett år efter att Mitsubishi Tanabe Pharma Corporation ingav en ny drogansökan. Den enda andra godkända behandlingen specifikt för ALS, riluzole, godkändes 1995.

 

Hittat Här

http://www.alsa.org/news/media/press-releases/approval-of-new-als-drug-050417.html

Av judi - 6 maj 2017 19:45

Biohaven avancerar regelbundna insatser för BHV-0223, en sublinguell form av ALS Therapy Rilutek



Biohaven Pharmaceuticals driver hårt för godkännande och utveckling av sina två undersökningsmedel för amyotrofisk lateralskleros (ALS): BHV-0223, en sublingual (under tungan )form av Rilutek (riluzole) och BHV-4157, en förening som modulerar neurotransmittorsglutamatet.

 

 

Av dessa skäl har Biohaven utformat en sublingual form av läkemedlet, avsedd att smälta långsamt under tungan.

 

Den nya formeln har gjort bort med livsmedelsinteraktionsproblemet, och BHV-0223 kan tas när som helst. En annan fördel: förutom att medicinens  koncentrationer i kroppen blir jämnare - ett faktum bekräftat i en ny fas 1-studie - är den nya formuleringen bättre för levern, vilket får lägre koncentrationer.

Hittat Här

https://alsnewstoday.com/2017/04/28/als-therapy-rilutek-sublingual-version-bhv-0223-focus-biohaven-regulatory-efforts/

Av judi - 6 maj 2017 00:00


Come wet a widow's eye
Cover the night with your love
Dry the rain from my beaten face
Drink the wine the red sweet taste of mine

Come cover me with you
For the thrill
Till you will take me in
Come comfort me in you
Young love must
Live twice only for us

For me
For you
Time devours passion's beauty
With me
With you
In war for the love of you

For me
For you
Time devours passion's beauty
With me
With you
Tonight any dream will do

Not a world but your fine grace
Seduction in sleepwalker's land
November dressed in May on your face
Holding us now the lovecropper's hand

Come cover me with you
Come cover
Come cover me now

Come cover me with you
For the thrill
Till you will take me in
Come comfort me in you
Young love must
Live twice only for us

Come cover me with you
Come cover
Come cover me now

Songwriters
ERNO MATTI JUHANI VUORINEN, JUKKA ANTERO NEVALAINEN, SAMI TUURE PETTERI VAENSKAE, SAMI TUURE PETTERI V�NSK�, TARJA SOILE SUSANNA TURUNEN, TERO KALLE SAKARI KINNUNEN, TUOMAS LAURI JOHANNES HOLOPAINEN



Read more: Nightwish - Come Cover Me Lyrics | MetroLyrics

Av judi - 5 maj 2017 20:00

Maj är ALS medvetenhet månad och ALS föreningar söker hjälp av personer som är villiga att delta, förespråkare och donera samt att föra kampen mot en värld fri från amyotrofisk lateralskleros , allmänt känd som "Lou Gehrig sjukdom."


ALS Association är en nationell ideell organisation som arbetar för att bygga hopp och förbättra livskvaliteten för dem som lever med denna förödande progressiv neurodegenerativ sjukdom.Även aggressivt sökande efter nya behandlingar och ytterst botemedel .


Föreningen säger att det är avgörande för ökad medvetenhet som mål att få slut ALS, notera att till exempel, är den amerikanska regeringen den enskilt största finansieringskällan för ALS forskning och vård.

 

Vilket spelar en avgörande roll för ALS-sjuka som förespråkare i att säkerställa och upprätthålla federal finansiering, och föreningen konstaterar att personliga berättelser och passionerade vittnesmål för att hjälpa medlemmar av kongressen visa varför mer måste göras för att stödja strävan efter ett botemedel mot esta sjukdom.

 

Hittat Här

https://alsnewstoday.com/2017/05/02/association-ideas-als-awareness-month-may/

 

Av judi - 5 maj 2017 18:58

Dilermando Reis - Romance de Amor              

 

 



Hoppas ni har överseende med raspet i skivan annars fantastiskt vackert


svensk text finnes till denna melodi

Du är den ende Songtext

Du är den ende,
som hemligen ser mig,
fast ingen har talat,
du vet vad jag ber dig.
Min längtan är bara du.
Blott du mig ger
ett enda litet ord, är jag din.

Du är den ende, jag aldrig kan glömma,
din mun, dina ögon, din lugnande stämma.
Och därför jag ber dig nu
Blott du mig ger ett enda litet ord, är jag din.

 

Ingen som du, fast du hör till en annan,
du skänker mig kärlek, hos dig vill jag stanna!
Mitt öde det är att bli din i min fantasi,
del av den värld som är din.

Du är den ende, som får mig att drömma,
den ende som anar, vad tårarna gömma.
Min längtan är bara du.
Om blott du ger ett enda litet ord, är jag din.

Du är den ende, jag aldrig kan glömma,
din mun, dina ögon, din lugnande stämma.
Och därför jag ber dig nu
Blott du mig ger ett enda litet ord, är jag din.

Ingen som du, fast du hör till en annan,
du skänker mig kärlek, hos dig vill jag stanna!
Mitt öde det är att bli din i min fantasi,
del av den värld som är din.
Av judi - 3 maj 2017 00:00

Who can say where the road goes
Where the day flows, only time
And who can say if your love grows
As your heart chose, only time

Who can say why your heart sighs
As your love flies, only time
And who can say why your heart cries
When your love lies, only time

Who can say when the roads meet
That love might be in your heart
And who can say when the day sleeps
If the night keeps all your heart
Night keeps all your heart

Who can say if your love grows
As your heart chose
Only time
And who can say where the road goes
Where the day flows, only time

Songwriters
NI BHRAONAIN, EITHNE/RYAN, NICKY/RYAN, ROMA SHANE

Published by
Lyrics © EMI Music Publishing



Read more: Enya - Only Time Lyrics | MetroLyrics

 

Av judi - 2 maj 2017 18:25

 

ALS

LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards