Direktlänk till inlägg 25 januari 2018

ENSAMHET

Av judi - 25 januari 2018 21:26

Jag har nästan gått i ide. sover bort halva dagen. Vore jag en björn så skulle det vara perfekt, 

men jag är inte en björn.  

 

Jag är en människa som håller på att lägga av att leva, min kropp lägger av men jag lever, ja jag lever. Nu gäller det att få motivation till att leva. 

 

Vad kan motivera mig till att gå upp på morgonen att se ljuset i mörkret. När min kropp är ett stort mörker. Kroppen som sviker mig. Kroppen med ALS.

Det har inte hänt något nytt i mitt hälsotillstånd utan det är jag som upplever livsleda. 

 

Kärleken jag mötte för snart 2 år sedan finns inte kvar i mitt liv. Ibland funderar jag ifall kroppen skapar situationer till att balansera upp förluster känslomässiga förluster med att se till att man blir blixtförälskad.

 

För att må bra balanserande hormonerna och ge människan i detta i mitt fall gav det mig livslust  

Just nu känner jag mig dränerad.

 

Jag finns men det känns inte som jag lever Mina flickor är fantastiska unga människor och ja man kan ju säga att man kan leva för sina barn .

Men ett liv utan partner är ett halvt liv. Personligen tror inte jag att vi människor är skapta för att leva ensamma. Ensamhet leder till en för tidig död. Det är inte bara ALS som dödar utan även ensamhet .

 

 

"Paint It Black"

I see a red door and I want it painted black
No colors any more, I want them to turn black
I see the girls walk by, dressed in their summer clothes
I have to turn my head until my darkness goes

I see a line of cars and they're all painted black
With flowers and my love both never to come back
I see people turn their heads and quickly look away
Like a newborn baby, it just happens every day

I look inside myself and see my heart is black
I see my red door I must have it painted black
Maybe then I'll fade away and not have to face the facts
It's not easy facing up when your whole world is black

No more will my green sea go turn a deeper blue
I could not foresee this thing happening to you
If I look hard enough into the setting sun
My love will laugh with me before the morning comes

I see a red door and I want it painted black
No colors any more, I want them to turn black
I see the girls walk by, dressed in their summer clothes
I have to turn my head until my darkness goes

Hmm, hmm, hmm,..

I wanna see it painted, painted black
Black as night, black as coal
I wanna see the sun blotted out from the sky
I wanna see it painted, painted, painted, painted black

Yeah!

Hmm, hmm, hmm...

 

 
 
Ingen bild

Malin

25 januari 2018 22:31

Kram på dig, jag hoppas att du snart känner dig bättre och får motivation.

judi

25 januari 2018 23:47

Tack Malin ;)

 
Ingen bild

ida

26 januari 2018 13:46

Kände ensamhet mitt i en grupp människor härom kvällen. Att inte höra till fast man finns mitt i gör att man drar en lättnadens suck när man kommer hem och stänger dörren om sig. Vänner är ovärderligt. Ytliga bekanta har jag gett upp. Orkar inte vara annan än den jag är.
Kram!

judi

26 januari 2018 18:12

Detsamma ytlighet försvinner Men det andra består

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards