Alla inlägg under maj 2019

Av judi - 6 maj 2019 00:15

Det är Maj månad och jag har inte gjort några inlägg, jag har inte mått så bra haft ont i magen och besvär med allergi samt en massa oro för framtida bemanning med assistenter. Samtidigt som jag är besviken på att jag inte uppfyller kriterierna för att vara med i en läkemedelsstudier på SOD1. En känsla av hopplöshet sprider sig över mig, känner mig seg

 

Platsar inte någonstans Jag är inte frisk men får heller inte någon behandling, jag har haft ALS för länge för att medverka i studier De som platsar har haft ALS i max 18 månader och har inte Bilevel 

för andningen. Imorgon skall jag till badet ibland vet jag inte varför jag strävar För vem och till vilken nytta. Jag blir inte bättre av träningen och så måste jag betala den själv. Västra Götalandsregionen har inga rehab bad bara varmbad. Ja det har politikerna sett till att slippa sitt ansvar, för en växande grupp med människor nämligen gruppen med Neurologiska diagnoser. 

 

Att alltid driva sig själv bortanför sin egenförmåga …...Men så finns det fördelar med träningen.Det allmänna välbefinnandet och så går jag lite bättre dagen efter badet, effekten sitter i några dagar .Stärker mig fysiskt och psykiskt min balans har blivit bättre. 

Folk säger till mig att jag pratar bättre. Personligen tycker inte jag det. Träning botar inte ALS men jag kan bibehålla vissa funktioner längre, innan kroppen lägger av helt. 


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards