Direktlänk till inlägg 31 juli 2020

ASSISTANS OCH ANHÖRIG

Av judi - 31 juli 2020 18:10

Jag har suttit och läst mina gamla inlägg om att jag körde bil själv och gick med rullator.Herre Gud det är snart 10 år sedan 2011 ..Då tyckte inte mina flickor om att jag gick med rullator det var skämmigt Idag är de självständiga unga kvinnor som dubbelarbetar De har abete på Apotek och även som assistans hos mig Men ibland blir det väl mycket med xtra arbete .

 

Nu är det strid på kniven om assistans Det är semestertider och jag har bra personal men dessvärre är sommar vikarien sjuk till och från .Idag är en strålande vacker dag en riktig sommar dag .Vikariena finns inte tillgängliga .

 

En av mina ordinarie assistenter har efter att hon har arbetat 1 dygn fått 6 timmars vila och är inbeordrad att arbeta 27 timmar efter det arbetar min dotter från 1800 Lördag kväll till kl 0900 Måndag morgon Sedan skall hon vara kl 10 00 på sitt ordinarie arbete i Uddevalla .

 

Idag kan jag stå på mitt högra ben det vänstra har jag brutit förutom att jag har ALS ..

Ibland skulle jag vilja vända uret och finnas i den tiden då jag kunde springa dansa hoppa Framför allt dansa .Jag har ett större vårdbehov idag än för 10år sedan 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards