Direktlänk till inlägg 20 juli 2013

SOMMAR

Av judi - 20 juli 2013 06:30


The lyrics:

Ja, Markoolio i huset, selecta
Ja, yamma
upp o hoppa skaka rumpan
nu kör vi

Nubbe o sill, vi gör vad vi vill
fem veckor semester, nu äre chill
ligga o gassa i Visby o jassa
samla på nummer, springa runt och hustla
hälsa på morsan i stugan i Skanör
första vita helgen, jag tror att jag dör
midsommar ute bland kobbar o skär
som vanligt däcka bland buskar och bär
Charter, ett sunkigt hotel på Kos
här släpper våra söta svenska brudar loss
kom igen, ge mig allt jag vill ha
det är på sommaren som jag mår bra

Det ska va reagge på sommarn'
Och massvis med sol
Dricka hemkört och cola
I en uppblåsbar pool
Ja, det ska va reagge på sommarn
Lite lullig var dag
Sjunga nanananana
Det är det jag vill ha
Reggae (Alright now dance people!)
Ingen sommar utan ragga (Ingen sommar utan ragga)
Ja, jag sa Reggae (Jag får se lite händer i luften nu då)
Ingen sommar utan ragga! (Ja, kom ingen nu allihopa)
(Kör då!)

Ute servering, mitt i stan (hehe)
sitta o softa o hålla span
beställa in en till kall stor-stark
på kvällen, grillfest i nån park
najsa brudar de är överallt
åka båt i sött och salt
bara glida runt i shorts och linne
även om det blåser en aning kallt
ligga på stranden
bira i handen
fösöka sola bort
den vita randen
picknick och en filt, en flaska vin
oj, så märkligt att radion spelar Tomas Ledin

Det ska va reggae på sommarn'
Och massvis med sol
Dricka hemkört och cola
I en uppblåsbar pool
Ja, det ska va reagge på sommarn'
Lite lullig var dag
Sjunga nanananana
Det är det jag vill ha
Reggae (Ja, kom ingen nu allihopa)
Ingen sommar utan ragga (Starshine rastaman shasha)
Ja, jag sa Reggae (Rastaman, ya, my collabers)
Ingen sommar utan ragga! (Ja, upp och hoppa nu då)

Och vad är en sommar
utan trubadur
runt en brasa när solen gått ner
någon önskar få höra en gammal låt
då faller alla ner i gråt

(Kom igen) Det ska va reagge på sommarn'
Och massvis med sol
Dricka hemkört och cola
I en uppblåsbar pool
Ja, det ska va reagge på sommarn
Lite lullig var dag
Sjunga nanananana
Det är det jag vill ha
Reggae (Ja, kom ingen nu allihopa)
Ingen sommar utan ragga (Starshine rastaman sha)

Ja, jag sa Reggae (Reggae reagge)
Ingen sommar utan ragga! (Ja, skaka på den där rumpan)

Reggae (ya, jo, my collabers)
Ingen sommar utan ragga (Ah yeah baby good one, good one, good one)

Ja, jag sa Reggae (Jag får se lite händer i luften nu då)
Ingen sommar utan ragga! (Ja, upp och hoppa nu då)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards