Alla inlägg under oktober 2020

Av judi - 14 oktober 2020 23:28

Av judi - 14 oktober 2020 23:15

Jag är så  jäkla förkyld och hostan tar kål på mig . 

Får inte upp slemmet, orkar inte, orkar inte att hosta upp slemmet, det kväver mig  

Skrämmande att man blir så himla påverkad av en förkylning .

 

Jag kör med alla metoder tar hjälp av en host maskin pariboy och ventoline jag har även provat Acetylsystein ,vilket jag höll på att kvävas i utav allt slem som det producerar . 

Så fort en host reflex utlöses då får jag kramp i andningsmuskulaturen vilket ger total kvävningskänsla  

Förstår nu alla de som ger upp kampen mot ALS . 

 

För ordningens skull tog distriktsköterskan en Covid 19 test . 

Det vore sensationellt  ifall jag skulle ha fått detta en gång till Sedan Juli har jag haft stora svårigheter med min hälsa .

 

Brutit benet svimmat och så corona och nu denna förkylning som aldrig går över . 

Vad mera ? Har jag inte fått min beskärda del av sjukdomar det räcker nu .Inget mer ! 

 

Jag måste börja gå träna, gipset är borta som tur är .Det hade jag i 3 månader. Mitt mål är att jag kan gå igen som tidigare några steg själv och att jag skall komma i badet. 

Av judi - 6 oktober 2020 00:53

ALS-sjuka Annika är en av få som fött barn

När Annika väntade sitt första barn började benen ge vika. Ingen förstod varför. Så småningom fick hon en diagnos som förändrade hennes framtid totalt. Men inte på det sätt som Annika trodde …


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards