Alla inlägg under februari 2011

Av judi - 21 februari 2011 15:58

Jag förstår inte alltid den väg som har blivit mig given

funderar över mitt liv och har ibland samtal med GUD

om just det att jag vill inte dö men vill inte heller leva det liv jag lever och jag känner ibland att GUD skrattar åt mig Jag känner just som i texten att jag har så mycket att ge så mycket kvar att uppleva låter detta illustereras av min

 

 favorit Robbie Williams FEEL

 

Come on hold my hand,
I wanna contact the living.
Not sure I understand,
This role I’ve been given.


I sit and talk to god
And he just laughs at my plans,
My head speaks a language, I don’t understand.

 

I just wanna feel real love,
Feel the home that I live in.
’cause I got too much life,
Running through my veins, going to waste.

 

I don’t wanna die,
But I ain’t keen on living either.
Before I fall in love,
I’m preparing to leave her.
I scare myself to death,
That’s why I keep on running.
Before I’ve arrived, I can see myself coming.

 

I just wanna feel real love,
Feel the home that I live in.
’cause I got too much life,
Running through my veins, going to waste.

 

And I need to feel, real love
And a life ever after.
I cannot get enough.

 

I just wanna feel real love,
Feel the home that I live in,
I got too much love,
Running through my veins, going to waste.

 

I just wanna feel real love,
In a life ever after
There’s a hole in my soul,
You can see it in my face, it’s a real big place.

 

Come and hold my hand,
I wanna contact the living,
Not sure I understand,
This role I’ve been given

 

Not sure I understand.
Not sure I understand.
Not sure I understand.
Not sure I understand
.

Av judi - 21 februari 2011 09:06

Idag blir det spännande att se om jag får hjälp med assistans Jag har svårigheter med det mesta just för att jag går så dåligt och att jag har svårt att greppa med händerna samt att jag är snabbt ut tröttbar Idag kommer det en dam från kommun till mig för att samtala om Assistans den nya lagens tillägg som följer 

 

/Träder i kraft I:2011-01-01/ Insatserna för särskilt stöd och service är
1. rådgivning och annat personligt stöd som ställer krav på särskild kunskap om problem och livsbetingelser för människor med stora och varaktiga funktionshinder,
2. biträde av personlig assistent eller ekonomiskt stöd till skäliga kostnader för sådan assistans, till den del behovet av stöd inte täcks av beviljade assistanstimmar enligt 51 kap. socialförsäkringsbalken,
3. ledsagarservice,
4. biträde av kontaktperson,
5. avlösarservice i hemmet,
6. korttidsvistelse utanför det egna hemmet,
7. korttidstillsyn för skolungdom över 12 år utanför det egna hemmet i anslutning till skoldagen samt under lov,
8. boende i familjehem eller bostad med särskild service för barn eller ungdomar som behöver bo utanför föräldrahemmet,
9. bostad med särskild service för vuxna eller annan särskilt anpassad bostad för vuxna,
10. daglig verksamhet för personer i yrkesverksam ålder som saknar förvärvsarbete och inte utbildar sig. Lag (2010:480).

 Det har nu varit väldigt kontroversiellt hur den har bedömts vad man kan Kan du föra en gaffel till munnen har det varit ett tecken att du kan äta om du är blind och inte kan gå har inte förämndrat utan man har inte i sådana fall beviljat assistans

Håll tummarna för mig idag behövs det  

Av judi - 20 februari 2011 22:33

ROBBIE WILLIAMS en av mina favoriter särskilt denna låten   


I sit and wait
Does an angel contemplate my fate
And do they know
The places where we go
When we're grey and old
'cos I have been told
That salvation lets their wings unfold
So when I'm lying in my bed
Thoughts running through my head
And I feel that love is dead
I'm loving angels instead


And through it all she offers me protection
A lot of love and affection
Whether I'm right or wrong
And down the waterfall


Wherever it may take me
I know that life won't break me
When I come to call she won't forsake me
I'm loving angels instead


When I'm feeling weak
And my pain walks down a one way street
I look above
And I know I'll always be blessed with love
And as the feeling grows
She breathes flesh to my bones
And when love is dead
I'm loving angels instead


And through it all she offers me protection
A lot of love and affection
Whether I'm right or wrong
And down the waterfall
Wherever it may take me
I know that life won't break me
When I come to call she won't forsake me
I'm loving angels instead






Av judi - 20 februari 2011 14:46

Jo visst får barnen välja hem enligt LAG och bo mer med den ENA Föräldern när dom själv vill Det finns inte längre någon åldersgräns Jag är fullständigt medveten om detta .För ca 2 år sedan när frågan var uppe via deras Far som smutskastade mig inför barnen och tyckte att jag var en hora -Detta sedan jag träffat en NY man En Mycket bra man då tyckte även den ena flickan att hon fick skämmas för mig så att det var bättre att bo hos Pappan Samma flickan HON som låg på golvet och skrek ATT Mamma du älskar inte mig när hon skulle gå till sin Pappa det var hon nu som ville flytta till sin Far 

Vilket fall som helst så splittade hans enträgna förfrågan flickorna så att dom grälade med varandra dagligen

Men till sist så sa den andra tvillingflickan till sin far att nu får det vara nog

Och hota med att om det inte blev lugn och ro så skulle hon flytta ifrån sin Far med den påföljden att han inte har trakasserat oss eller förföljt oss Men heller inte pratat med mig på 2 år Angående våra Barn som ni förstår så bär flickorna ett Stort lass och nu i skrivandets stund vet jag inte riktigt vad dom tycker men Jag har förstått att EFTERSOM jag är sjuk Nu så kommer dom inte att överge mig Citat "Mamma vi kommer att hjälpa dig med allt du behöver "

Det blir nog jag som får flytta ifrån mina barn när jag blir tillräckligt sjuk så slipper dom ha dåligt samvete

ELLER?

Av judi - 20 februari 2011 11:58

Kärlekscoach behövs det ?Ja om man få ta råd från KHADIDJE en av mina favoriter hon driver med sig själv och med våra förväntningar ja det mesta KOLLA BÅDA klippen på YOU TUBE  nummer 1 och 2

Av judi - 19 februari 2011 19:49

  

Hur gör den som är handikappad och som inte har någon sexpartner ?

I Holland har man löst detta problem i Sverige vet jag inte om det existerar något liknande

 

Sexuella samariter och sexuella hjälpmedel
Under senare år har det av och till diskuterats huruvida sjukvårdspersonal eller andra med empati skall kunna medverka till att rörelsehindrade och psykiskt handikappade blev hjälpta med sexuell
stimulering. Initiativet kom från Holland under slutet av 1960-talet. Det var en frivillig kår av män och kvinnor som kallade sig sexuella samariter med uppgift att hjälpa handikappade att komma i sexuell kontakt med varandra exempelvis i en möjlig samlagsställning eller till ömsesidig onani. I Sverige rönte denna metod föga intresse främst på grund av risken att skapa ett intimt beroende mellan den handikappade och vårdaren/samariten. Däremot tillverkades tekniska hjälpmedel som de handikappade själva kunde använda.

Eller blir det som I Robbie Williams låt

I love angels instead

Av judi - 19 februari 2011 09:00

Vad hade min Gud tänkt ut för smart plan för mig när jag såg dagens ljus ibland har jag tänkt att det måste vara det svåraste att förlora sina barn att inte kunna skydda sina barn Jag hade nästan inte hunnit tänka tanken förrän jag blev sjuk  

På fredagar varannan vecka byter jag kärlek tvistar om i från sambo med man till tonårsmamma till tvillingar Jag har valt att lägga min tid på tjejerna den veckan flickorna BOR hos mig

Mina barn har flyttat varje fredag i 8 år .flickorna är nu 14 år

Jag har ibland frågat tjejerna hur dom upplever detta men dom tycker det är ok det bekymrar inte dom att ha 2 hem

Men jag tror inte på detta Jag kommer ihåg när allting börja 2002

2 veckor före jul .Då hade jag svårt att få dom att gå till deras Far

Mamma du älskar inte mig skrek den ena flickan och låg på golvet och sparka ,när jag försökte klä henne och få med henne till Pappan .

Med den påföljden att jag fick ha hjälp med att få iväg barnen Och också att jag ibland lnte lämnade barnen Det var för mycket strid och kamp kring det hela

Som i sin tur fick rättsliga konsekvenser för mig Hans advokat hota att anmäla mig till länsrätten med vite för att jag inte följde lagen Det blev så att Tingsrätten fattade beslut om växelvis vård för att vi stred om vårdnanden Och den lagen MÅSTE jag följa Man får inte kidnappa sina egna BARN Aja baja då kan man få böta om man har ett beslut från Tingsrätten

Jo jag vet att flickorna kan välja själva idag ifall de skulle vilja bo bara hos den ena av oss

Men dithän har vi inte kommi än att deras Far skulle acceptera att flickorna bodde bara hos oss

Han har hotat och förföljt oss för att få flickorna dit han vill genom olika utfästelser om att han skulle döda mig om tjejerna inte gör som han säger .

Jag har många gånger tänkt att det var nog därför jag blev sjuk Jag har levt i så oerhört stressigt liv att kroppen har lagt av och reagerat med denna Jävla sjukdom om jag kan säga såå Ja det kan jag nog .

Vad får dom att bo kvar hos honom Ja ibland fungerar Han som en riktig människa och eller som en av flickorna sa Om jag mamma bara skulle bo hos dig skulle pappa aldrig sluta att trakassera oss så det är nog lugnast om vi bor hos er båda


Mitt barn
jag ser dig


jag ser dina tårar,som bildar pärlband
på din livsväg
Mitt barn jag hör dig
mamma, varför har jag två hem?
Mitt barn dina frågor bildar en väv
av ångest och tårar
Mitt barn jag ser din kamp om rätten
till din mor och din far.
din förvirring
Du frågar ?
Mamma
måste jag välja?
Mitt barn jag ser dig
och din kamp om
Rätten till ett hem
dina frågor träffar mitt innersta
berör min egen ångest
tillsammans vaggar vi varandra
Gråter och sörjer den familj vi förlorat
Det hem som inte finns mer
Mitt barn jag ser dig när du går
till ditt andra hem
Du vinkar hejdå mamma
vi ses nästa vecka

vid pennan Marjo

Infogar här lite music för att lätta upp stämningen som inte alltid är så positiv

We ARE THE WORLD

 

Av judi - 18 februari 2011 16:05

Vaccination ! javisst en självklarhet tycker ni Men om man blir sjuk av det ?ja det kan man bli EFTER svininfluensa vaccinet drabbades en del barn av Narkolepsi

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/svinvaccin-kan-ge-narkolepsi_5907425.svd 

 

En ny studie stärker nu misstankarna om att vaccinering mot svininfluensa kan orsaka narkolepsi hos barn

  


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards