Direktlänk till inlägg 3 december 2011

KLAGOMUREN

Av judi - 3 december 2011 06:45

Idag känner jag för att gnälla

Jag är trött och sliten skulle behöva min EL-Rullstol Jag får ont när jag går blir så trött somnade efter badet igår eftermiddag


Jag provade ut EL-rullen i våras jag har inte fått hem den ännu

Enligt arbetsterapeuten skall  förrådet (garaget till EL-Rullen ) vara isolerat först det dröjer jag har inte sett röken av någon hantverkare ..


Det tar 2 veckor för att få beställt hem en special dörr det har gått 2 veckor ..snart jul  det blir andra advent..


.Måste ringa och efterhöra 

1.Samtal till arbetsterapeuten

2.Bostadsanpassningdamen

3.Snickerifirman

4.Remissen till logopeden har inte kommit jag har svårt att prata behöver hjälp med detta ..

måste ringa stöta på om detta oxå

 

Behöver även hjälp med mer bostads anpassning kan inte stå vid diskbänken och diska ..

5+6.ordna med en skiss rita ett förslag skaffa underlag för hur det skall se ut

svårt att gå i trappor ..måste ha en trapp hiss

7+8.Måste skriva ansökningarna själv.. En Separat exemplar för varje rum och åtgärd

 

Fel på faktureringen av larmet.måste ordna det..

 

9.skaffa fram underlaget specifikation kostar 99kr xtra

fixa med kuvert skriva brev och ordna med porto .och skicka allt detta till damen som har hand om Larmet..

 

10.Det är jul snart ..skall pyntas ..köpa julklappar ..jul maten.vilket jag tycker är roligt i vanliga fall..

Just nu känns det inte  kul..

 

11.Så var det här med beslutet från kommun om assistansen vad den får utföra .

snöröjningen? gräsklippning ?.


Skall jag börja med att överklaga det beslutet ?

Jag har 3 veckor på mig....måste skriva själv

höger hand fungerar dåligt..

 

Och så fick jag frågan vad gör du på dagarna nu när du är sjuk??

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards