Direktlänk till inlägg 22 juni 2012

FÄRDTJÄNT OCH GOOGLE MAPPS

Av judi - 22 juni 2012 06:30

Jag åkte färdtjänst I Onsdags kväll med specialfordon =vilket betyder att  jag åkte i min elrullstol taxi till stan och hem  

till att börja med så kom färdtjänsten 20 minuter för sent sedan när han väl var framme  enligt  hans GPS så ringer han till mig  

och säger att han står på parkeringen och väntar på mig ! 

 

Då undrar jag vilken parkering eftersom jag var på  parkeringen Taxi plats B på min hemadress där jag alltid har blivit hämtad av andra färdtjänst fordon .?  

-Han svarar på min fråga  att han står vid parkeringen  vid skolan ,den som är närmast dig ;fågelvägen ,enligt Google Mapps  

 

Jag har inte adress till någon skola och inte är jag någon fågel jag bor på en gatuadress i ett bostads område   

 

Han insisterar att han inte kan hitta till den andra Parkeringen  eftersom dom nya GPS visar till skolans parkering och han inte är från stan  

 

Så vad har jag för val jo jag kör ut på cykelvägen backe upp och backe ner och runt kvarters huset och fritids gården till skolans parkering med  El-rullen  

Inte precis fågelvägen för mig med funktionshinder närmaste vägen funktioär  bara för gående utan funktionshinder där kan man inte passera grindarna med cykel eller annat fordon och definitivt Inte med El rullstol  ...och inte kan jag flyga heller "Fågelvägen" 

 

Så för mig blev det en lång omväg tack vare Google mapps med El-rullen  

Färdtjänsten har man missat något väsentligt Att de personer som har svårt att röra sig inte kan gå och inte heller flyga utan är i behov av rullstol och andra hjälpmedel som vissa grindar och portar sätter stopp för … 

 

Jag ser inte framemot vintern med tillförsikt ifall det skall vara lika struligt att man får färdtjänst framkörd till parkeringar som styrs av  Google mapps  så är inte slutresultatet inte bra för Mig "bävar" för hur det blir i backarna på cykelvägen när det är is och snö och mörkt .. 

 

Då kan inte jag ta mig till Taxi som styrs av Google mapps 

I min enfald så har jag trott att färdtjänst är till för människor med funktionshinder för att underlätta  

i detta fallet blev det inte så .

 
 
Ingen bild

Ida

22 juni 2012 14:19

Hej,
Önskar dig en Midsommar utan missöden och sol på kinden.
Finns det inget ställe du kan skriva avvikelse på färdtjänsten?

judi

22 juni 2012 18:28

Jo det finns ett ställe dit man kan ringa och lämna synpunkter detta har jag gjort Önskar även dig en Glad midsommar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards