Direktlänk till inlägg 4 december 2012

VINTERN HAR KOMMIT

Av judi - 4 december 2012 06:30

Nu har vintern kommit och 10 grader ute så när man åker rullstol ute så är det riktigt kallt  

det finns inte riktigt bra grejer ute på marknaden till billigt pris visst kan man gå på nät butiker och leta efter speciellt roller -mode men vad dyrt mellan 2,500 kr till 3.500 kr för en åkpåse till vuxna !  

 

Jag råkade gå in på Intersport där har dom termokjolar med dragkedja hela vägen men dess värre var den för liten storlek som jag provade men är man lite mindre än jag så går det med storlek 46 skulle behövt en i storlek 48 Man skall kunna ha kläder under också  

 

Men så gick vi in på Harald och Nyborg och dom har en hel filt med dragkedjor  

en mys filt för inom hus bruk Jag köpte den med en gång  

 

Jag kommer att använda denna filt i min El-rulle när det är kallt ute suverän perfekt visserligen inte vätskeavstötande men det kan man ju ha en regn poncho över ifall man tycker att det blir jobbigt med att den blir fuktig  

 

 

 

Jag har köpt mig ett par med termobyxor med dragkedjor längs hela benet  och nu denna mysfilten med dragkedjor och huva med tryckknappar perfekt  Ingen mer kyla

 

 
 
Ingen bild

Ingela

4 december 2012 11:07

Vad fint, ser varmt och gott ut. Tack för tips! Varma hälsningar Ingela

judi

4 december 2012 13:58

den är varm billigt och testat i förväg

 
Ingen bild

ida

4 december 2012 22:53

Kollega krängde på sig termobyxor morse med dragkedja så man slipper ta av sig skorna. Praktiskt. Tyvärr finns ingen storlek till min breda bak så jag går klädd i landstingets kylskåp till byxor. Låter behändigt det du hittade men hoppas att kylan ger sig också för -25 som vi hade i morse är lite för bistert för mig.

judi

6 december 2012 16:50

ja det är väl i värsta laget med -25 grader synd att det inte finns storlekar till alla hoppas att kylan ger med sig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards