Direktlänk till inlägg 20 mars 2013

VAD SKULLE DU GÖRA UTAN MIG ?

Av judi - 20 mars 2013 06:30

Att underhålla alla instanser tar tid

 

Ibland undrar jag vad alla myndighets personer skulle arbeta med ifall det inte fanns sjuka människor sådana som jag som ger dom arbetar 

 

Faktiskt så bidrar jag till deras dagliga bröd som en konsekvens av att jag är sjuk så istället för utskällningar att jag kostar pengar så skulle ju min sjukdom ses som en tillgång eftersom så många människor får betalt för att bedöma mig och mina behov ex.vis hur många minuter  eller var det sekunder , tar det att få hjälp med att dra upp brallorna  

 

Fantastiskt att det finns människor som kan få betalt för att ställa sådana frågor hur klarar du toa besöken behöver du hjälp ?

Fina damer ,tjänstemän med bra inkomst sitter och skriver ner detta .bedömer .får betalt för att fråga sådana frågor i detta jämställda sverige …. 

 

Först var det läkarna flera stycken som utredde 1,5 år innan diagnos sedan var det kuratorer flera stycken som tyckte att jag kan klara av min korrespondens själv med över 40 telefon nummer att ha koll på  ...tänker på alla timmar jag suttit och pratat bara om mig själv där andra lyssnat och tjänat pengar på att jag håller igång deras vardag och dessutom betalar själv samtalen jag ringer till dom ,som tjänar pengar på att prata med mig !!!!

 

Jag satt här i helgen och funderade över hur många kilo papper jag fått sedan jag blev sjuk  2 kg ? kanske ? eller mer !! 

Ja inte är det något miljö tanke kring oss med sjukdomar Eller kanske det är fast jag inte märkt det  

 

All korrespondens går via gamla vanliga brev alla dessa papper .som jag inte alltid vet vart jag skall göra av . 

Jag har inrättat ett nytt kartotek med vita lådor som jag köppte på Ikea med små texter på Försäkrings kassan ,Kommunens beslut samt bostadsanpassningar .bilanpassningen etc  

 

Sjukintyg en speciel pärm , kallelser tilsammans med almanackan för sig ,och så hur gör man med olika tillstånd för sig missade faktisk en av dom tillstånden hos färdtjänsten  som gått ut i årskiftet den i Vg-region och så är det dom långsiktiga som går ut om några år i vilken almanacka skall jag skriva dom som går ut om 5 år ? 

 

En hel pärm med hur alla mina hjälpmedel fungerar och så förståss medföljande telefon nummer vart man ringer ifall något av all Elektronik inte skulle fungera

 

Heltids sysselsättning .men så är jag trött när dagen är slut rädd att ha missat någon myndighets brev vilket händer ibland .....ex vis sist .logopeden .......shit ......jag var så trött med färdtjänst damen .....orkade inte hon sög all energi från mig .tröttade ut mig ........Jag har min ALS också att tänka på ....

 
 
Spanaren

Spanaren

20 mars 2013 11:52

Hur mår du nu?
Det var så länge sedan jag var in på din blogg men du är ändå i mina tankar. Ha en bra dag/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

judi

20 mars 2013 19:17

Tack för omtanken .jag blir sämre hela tiden det finns ju ingen bot /Kramar tbx

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards