Direktlänk till inlägg 13 augusti 2015

SUPERHJÄRNA

Av judi - 13 augusti 2015 10:25


Medan dagens forskare försöker förstå hur hjärnan fungerar och på hur man kan lindra dess sjukdomar, så finns de de som spekulerar kring möjligheterna att påverka och kanske till och med förbättra den friska hjärnan. Kommer vi kunna förändra människans tankeförmåga?


Vi åkte till Neuronano Research Center (NRC) i Lund för att träffa forskarna Lina Pettersson och Martin Garwicz och ta reda på hur man kan påverka hjärnan med elektroder.


Idag har forskningen kommit så långt att elektroder i hjärnan används i vården. Till exempel har kan man hjälpa patienter med Parkinsons sjukdom genom att operera in en elektrod i hjärnan och koppla den till ett batteri som placeras innanför nyckelbenet. Frågan är nu hur lång tid det kan ta innan forskningen kan förbättra den friska och “normala” hjärnan?


hittat Här

http://www.vetenskaphalsa.se/kan-vi-bygga-en-superhjarna/


  

Jag har personligen träffat en man med parkinson , som blev nästan helt återställd och kunde börja arbeta efter att fått inopererat en elektronisk "Pacemaker" i hjärnan.


Att använda forskningspengar till annat än förbättra sjuka människors hälsa borde vara prioriterat .Allt annat är fel enligt mitt sätt att se på saken.


Personer med Diangoser borde få mer uppmärksamhet och stå först i ledet med att få hjälp .


Att göra supermänniskor ligger inte i den enskildes intresse utan är endast ett utopiskt  samhällsfenom som jag hoppas inte besannas ."Robort" männsikor kan vi betacka oss från .


Att gjöra samhället mer humant där alla kan delta på sina villkor borde vara mer  angeläget ,med ökad mängd människor som blir äldre och därmed ökar också antalet sjuk diangoser ,måste vi tänka om .


Ett mer humant samhälle befrämjar hälsa och en bättre utveckling av enskilda medborgarne.

Super människor som manipuleras med hjälp av forskning och teknik till att prestera mer som enskild individ är inte ett samhälle jag vill se.

 
 
Ingen bild

UK

29 maj 2016 06:39

Hur jag fick botad från ALS SJUKDOM

Mitt namn är April Paula från Storbritannien, jag fick diagnosen av ALS sjukdom (Lou Gehrigs sjukdom) under 2012 och jag har försökt allt jag kan för att bli botade, men alla till ingen nytta, var mitt liv gradvis närmar sig sitt slut, tills jag såg en inlägg i en hälsoforum om ett naturläkemedel läkare från Afrika kallar DR IJEBUAYO som förbereder växtbaserade botemedel för att bota ALS / och alla typer av sjukdomar, inklusive HIV, MND, epilepsi, leukemi, astma, cancer, gonorré etc, vid första jag tvivlade om det var verklig men beslutade att ge det ett försök, när jag kontakt med denna växtbaserade läkare via sin e-post, förberedde han en ALS växtbaserade del och skickade det till mig via budfirma, när jag fick denna växtbaserade delen, han gav mig steg för steg instruktioner om hur att tillämpa den, när jag sökte det enligt instruktionerna, jag botade från denna dödliga sjukdom inom 7 dagar, kunde jag inte gå eller prata förståe innan men efter att jag tog naturläkemedel bota som han instruerade jag återfick styrka i mina ben och jag kunde prata korrekt till skillnad från tidigare, är jag nu fria från den dödliga sjukdomen, allt tack vare Dr.IJEBUAYO Kontakta denna stora växtbaserade läkare via sin e-post ijebuayo@gmail.com

judi

30 maj 2016 23:59

Tack för tips Det jag funderar över är följande Varför hat man inte lanserat denna medicinen Till alla ifall den nu
r så bra ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards