Direktlänk till inlägg 16 juni 2011

FONDER /ALS OCH REHABILETERING

Av judi - 16 juni 2011 06:45

Jag hade sökt ekonomiskt hjälp från en fond Sjuksköterskornas kamrat fond

för att kunna komma på rehabilitering i höst


Jag fick ett brev från i Måndags att jag inte blev beviljad något bidrag från sjuksköterskornas kamrat förening


i skrivandets stund vet jag inte om jag får någon plats till hösten för rehabilitering Jag har sökt att komma till Diagnos kurs i ALS

i Valjeviken till hösten


Enligt hörsägen har jag fått veta att Landstinget beviljar endast vart annat år och jag dristade mig att söka Fondanslag

från min egen fackförening i ÅR Men det blev kalla Handen


Känner mig så besviken Trots att jag har en sjukdom som förkortar mitt LIV nämligen ALS så måste jag betala full Avgift

till mitt fack så länge jag är sjukskriven och inte har Sjukersättning

Själv tycker jag att dom tusen lapparna som dom kunde skänkt till mig var väl ändå inget att hålla på


Med tanke på att jag faktiskt har betalt in dit varje år sedan ca 25 år

Det är just sånt här som jag tycker är så jobbigt allt skall jag kämpa för allt , pengar, rehab platser ja se till att barnen får sitt hemma hos mig

Ja Trygghetslarmet min assistans ja allt skall jag själv se till att det finns och fungerar

 

Om jag inte får någon att betala rehabiliteringen så får jag stå för kostnaderna själv .

Vilket inte är billigt ….


Så om det är någon som känner till en bra fond eller annan stiftelse som kan bidra med

rehabiliteringspengar skriv en blänkare till mig Du har min mailadress i min presentation

Tack på förhand 

 
 
Maria

Maria

17 juni 2011 19:00

Tycker du ska testa med landstinget i alla fall. De kanske beviljar trots allt. Inte alltid hörsägen stämmer:)
Kram
Maria

http://www.yesboxalright.blogg.se

judi

17 juni 2011 19:08

Tack för detta

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards