Direktlänk till inlägg 6 december 2011

SJUKRESAN

Av judi - 6 december 2011 06:45

Jag åkte taxi med min assistent till och från min träning i Torsdags

resan till träningen gick helt smärtfritt.


När jag skulle åka hem så satt det en dam i framsättet så jag frågade Taxi chaffisen

vem av oss som skulle gå av först , damen fram eller jag ? varpå damen tilltala taxi chaffisen och säger något ohörbart för oss i baksättet


Med den påföljden att han fräser till damen fram "Att du går av när jag säger till dig " Det blev tyst i bilen , vi ser att den lilla damen fram skakar till är hon sjuk tro eller vad är det som händer ?  


Chaffisen kör fram till skolans bibliotek och mumlar för sig själv "att vet i fan om jag har kommit rätt, men vadå ! man får väl chansa "


Varpå han tar den enbenta damen i framsätet , och sätter henne i en rullstol och kör  fram henne uti korridoren sätter fart på rullstolen så att rullstolen riktigt rullar långt bort i änden av korridoren ….

vi sitert i bilens  baksäte och ser på samt undrar  och säger till varandra att kanske hon skulle till Service huset en bit längre bort på samma torg .

Detta blev dock inte sagt högt till chaffisen ,för vi visste ju inte vart damen skulle


Så färden fortsätter mot hemmet tror jag ,det rasslar och piper till framme hos chaffisen som  får ett nytt utrop på en ny körning


så vi passerar mitt hem ,och jag påtalar detta att jag bor här! kan du vara snäll och stanna !

chaffisen svarar med att du! du får allt se till och  läsa avtalen med allt vad som gäller när man  åker Sjukresa..

åter igen tystnad.vi åker ut ur stan ut på landet..

till en liten by med små hus på rad med fina gran häckar ,chaffisen kommenterar " fan inte finns det några husnummer heller "under tiden noterar jag att det luktar avgaser i baksätet vilket jag påtalar

svaret från chaffisen "Det vet jag inte något om "


Vi hissar ner fönstren i baksätet för att få frisk luft då ser assistenten en dam som står och vinkar .

och säger detta till chaffisen som tvär vänder och håller på att krocka ...iiii

tvärnit så jag glider på sned i baksätet  .


Så kliver en lång och ståtlig äldre  dam in i bilen och säger att jag vinka allt

ja ja säger chaffisen "då måste du ha vinkat smått för, jag såg dig inte "


Jaha ? säger  den långa ståtliga damen ,eller berodde det kanske  på att jag har häcken fram ?


vid det laget kunde varken jag eller assistenten hålla oss för skratt ,,asgarv i baksätet ..

själv låg jag ner i baksätet för att jag inte riktigt kunde hålla balansen i det ryckiga körningen och så fick jag inte upp vindrutan bak den hade hakat sig

och assistenten försökte sträcka sig över mig  medans vi båda skrattade sönder magmusklerna



Åter igen så känner jag avgaslukt och säger detta till chaffisen som nonchalant och med en uppgiven röst säger


Okej.okej bilen skall på besiktning nästa vecka..


Väl inne på min avfarts väg frågar chaffisen om han skall köra ändan fram genom bommen  ?


Nej tack .svarar jag


Varpå jag får ett sammanbitet

"Det var bra det"


Jag känner bara att jag  behöver frisk luft ..asgarv..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards