Direktlänk till inlägg 19 mars 2013

GALET ,JA KANSKE?

Av judi - 19 mars 2013 06:30

Är det galet att älska ? Nej är jag värd all kärlek jag kan få ? Ja

det jag funderar på är att jag vill inte ha en man som sitter och gråter vid min sängkant när jag är total förlamad .

Den jag hade när jag fick ALS både drack och lipade när han var full så det var inget stöd .och nu funderar jag vilken typ av relation vill jag ha ??

Sex eller bara själsfrände eller finner jag både och men så var det just det där lilla om att jag kommer att bli helt förlamad såå skall jag inte dejta alls eller hur skall jag förhålla mig ?






"Crazy"

Crazy
I'm crazy for feeling so lonely
I'm crazy
Crazy for feeling so blue
I knew you'd love me as long as you wanted
And then some day
You'd leave me for somebody new

Worry
Why do I let myself worry?
Wondering
What in the world did I do?

Oh, crazy
For thinking that my love could hold you
I'm crazy for trying
And crazy for crying
And I'm crazy for loving you

Crazy for thinking that my love could hold you
I'm crazy for trying
And crazy for crying
And I'm crazy for loving
You
 
 
Ingen bild

Anna Balazsi

19 mars 2013 12:41

Du är värd all kärlek du kan få! Det är klart att du ska dejta om du känner för det. Ingen vet vad framtiden har i sitt sköte, ingen vet hur ditt sjukdomsförlopp ser ut, om det kommer en bromsmedicin inom rimlig framtid... Att leva här och nu tror jag gör gott! Så jag säger, go for it!
Kram

judi

19 mars 2013 20:14

ja tack det gör jag

 
Ingen bild

ida

19 mars 2013 22:42

Du får berätta på en gång vad du lever med och om han är nåt att satsa på kommer han att finnas kvar Hoppas det blir bra

judi

20 mars 2013 08:07

Tack för uppmuntran

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards