Direktlänk till inlägg 1 september 2017

MIN ARBETSGIVARE OCH SJUKERSÄTTNING

Av judi - 1 september 2017 01:20

Öppet brev till min arbetsgivare Västra Götalands Läns Landsting 

 

Det är länge sedan jag har skrivit om mitt liv. Det händer intressanta saker just nu, här kommer lite uppdatering.
Min arbetsgivare har plötsligt upptäckt att jag finns till....

Jag har fått en ny primärvårds chef. Han har som jag har förstått givit ett uppdrag till en HR konsult, att kontakta mig. (okänd person för mig) Jag antar att hon inte kommit på detta själv.

Jag fick ett mail med frågan varför jag inte har Sjukersättning? Eftersom jag varit sjukskriven i så många år??Borde inte jag ha sjukersättning? Vad svarar man på det?

Man undrar också varför inga avstämningsmöten har gjorts?Hur skall jag veta det, Vad svarar man på en sådan fråga? Varför har arbetsgivaren inte kallat mig till avstämningsmöten?Varför har inte arbetsgivaren tagit sitt ansvar tidigare? Vad skall jag svara på det?

Jag kallade själv till det första och enda avstämningsmötet som hållits, efter 6 månaders sjukskrivning. Arbetsgivaren hade inget att erbjuda då. Diagnosen som jag har idag ALS hade jag inte vid den tidpunkten.

Nu har jag överlevt den förväntade livstiden med ALS
Jag är inte bättre i min ALS, utan sämre. Men uppenbarligen har man i VG-Region en annan syn på min sjukdom idag.Spännande kanske jag får ett nytt arbete.!!

Frågan om sjukersättningar är inte arbetsgivarens bord, enligt F-kassan äger dom frågan. Ändå vill arbetsgivaren göra anspråk på frågan? Intressant ...men förvirrande ...inget nytt arbete kanske !!

Arbetsgivaren har aldrig erbjudit mig något tidigare. Förutom nu Sjukersättning -vilket endast F-kassan kan besluta .Så detta gör mig nervös och orolig. Vill man kanske pensionera mig? Kostar jag för mycket även här? Tänker man från VG-Region att säga upp mig? Vad är tanken efter alla år?

Jag har en dålig känsla inför detta .ALS –har kommandot över min kropp F-kassan och VG-Region om min ekonomi. Själv har jag rätten till det fria ordet. Vilket jag nyttjar här.
En ärlig fråga till nuvarande chef och före detta arbetskamrat /tidigare chef. Vad tror ni kommer att hända? Säg inte att jag är stark nog att klara ALS + ekonomisk osäkerhet. För det gör jag inte.
Ett konkret svar

Tack på förhand Marjo

#ALS  #VGREGION

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards