Direktlänk till inlägg 20 oktober 2017

#MeToo

Av judi - 20 oktober 2017 15:31

aterad IgårPublicerad 2017-10-18

Nätkampanjen #metoo syns överallt på sociala medier. Facebook uppger för DN att minst 6,5 miljoner användare engagerat sig. Hittills har 11 500 inlägg på Twitter i Sverige delats, enligt siffror som Meltwater tagit fram.

DN:s utrikeskorrespondenter skriver även hur #metoo engagerar runt om i världen.

 

https://www.dn.se/kultur-noje/sa-stor-ar-natkampanjen-metoo-uppenbart-att-kvinnor-varlden-over-fatt-nog/

  

När jag förr gick ut och dansade brukade jag gå ut själv ibland .En av gångerna hade jag arbetat sen kväll på sjukvårds rådgivningen .

Min vana trogen gick jag till baren och beställde en kopp kaffe och ett glas vatten och satte mig på en barstol och lutade mig tillbaka mot väggen och började titta mig  runt i lokalen och ser i ögonvrån att en man stirrar väldigt argt åt mitt håll.

 

Han står och pratar med en kvinna som försöker blidka honom han ser mycket upprörd ut.Till sist går han resolut åt mitt håll,stannar rakt framför mig och börjar skrika och skälla ut mig .

Har du kommit hit för att få dig något för natten ? ??

 

Vad hände där i hans huvud ,jag kände inte honom jag störde ingen ,men uppenbarligen hade jag tagit för mycket plats enligt honom .

Var jag på männens plan halva ?

 

Jag tänker inte analysera mera eller spekulera mer vad som gick runt i den mannens huvud .

Personligen har jag en åsikt om männens sätt att agera eller skulle jag säga hur män är uppfostrade.

 

Att män i de flesta kulturer tillåts att bejaka sin sexulaitet och där har man inte tydligen fått lära sig var gränsen går för god uppfostran.

Medan vi kvinnor i de flesta kulturer har fått lära oss att inte visa vår sexualitet....

 

skulle vi någon gång visa för mycket så har de flesta män svårt att hantera detta och dömmer eller drar för snabba slutsatser om kvinnor som visar sin sexualitet ,vilket inte betyder att det är fritt fram för sex. 

 Mina funderingar Marjo

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards