Direktlänk till inlägg 5 november 2018

MIN DAG IDAG

Av judi - 5 november 2018 23:08

Idag har varit en helt förskräcklig dag .Morgonen började med att min assistent kom sent .Hennes bil hade lagt av igen mitt på vägen .Vilket fall som helst så ringde hon , och berättade att bilen strejkade .På eftermiddagen var jag på badet som vanligt .Man har gjort om omklädnings rummen i badhuset. Det finns 2 xtra rum för personer med funktionshinder .

 

Idag när vi kom till badet ,så var båda rummen upptagna ,eller den första var låst så jag gick till den andra längre bort där var det inte låst men upptaget .Så  jag frågade den assistenten ifall hon visste vem som var i  1;a rummet .Det har nämligen tidigare varit en assistent som duschar i det särskilda utrymmet för funktionshindrade .Denna tjejen som jag frågade sa att hon inte visste vem det var .

 

När jag går tillbaka till rum 1 så kommer det ut en ung tjej ,som ursäktade sig .Jag informerade henne om att rummet är till för funktionshindrade .Hon sa att hon måste vara tillgänglig för sin kund .

Det argumentet köper inte jag .Jag duschade och gjorde mig iordning för badet och knackade på den andra dörren för att tala med henne som duschade i rum nummer 1 , om att hon som frisk person hindrar mig från dusch och att komma i tid till mitt bad ,hon blev ordentligt sur och smällde dörren i fejset på mig ,så jag fick inte tala färdigt . 

Jag talade med receptionen efteråt och dom intygade att rummen var till för personer med funktionshinder inte deras personal och sa att hon skulle tala med personalen vid nästa gång . 

 

När vi sedan skulle hem via hissen på Borggården så gick det inte att få upp hissdörren !! 

 

Jag körde hissen upp och ner flera gånger .Men dörren gick inte öppna på nedre plan .Jag larmade personalen och voila, så fungerade hissen .Tidigare fungerade det inte när jag släppte hissknappen så åkte hissen upp en bit och dörren gick inte att öppna  .Konstigt  

 
 
Ingen bild

Ida

6 november 2018 01:52

Styrkekram. Och alla goda tankar till dig och hopp om bättre dagar framöver utan respektlösa människor. :-)

judi

9 november 2018 01:55

Tack kramiz tbx

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards