Direktlänk till inlägg 28 september 2020

Hemtjänsten i Trollhättan

Av judi - 28 september 2020 22:55

Aldrig trodde jag att denna situationen skulle uppstå ,med hemtjänst som bara kör över mig och förminskar mig som människa  .

 

Sedan jag bröt benet har jag bara haft bekymmer med deras personal .De hävdar när de kommer till mig att de får tider från en person som är planerare ,vem denna är och var personen sitter är högst välbevarad hemlighet. 

 

Jag har sökt deras grupp chefer och talat med dom men de lägger bara sin personal politik i knät på mig och hänvisar till planeraren Det blir ingen förbättring Allting skylls på planeraren. 

Personaler sätter även i system att komma 45-50 minuter för tidigt och hävdar schemaläggning av någon okänd planerare. Vid samtal med grupp chefen har det visat sig att personalen farit med osanning avseende tiderna hos mig . 

 

Jag behöver gå på toaletten minst 5 ggr per dygn ,den sista tiden jag skulle ha är kl 22 00 .Detta är ändrat utan att man ha informerat mig och tidigare lagts till 21.20 och 21.10 vilket medför att jag måste ligga till nästa morgon kl 08.20 innan jag får hjälp . 

 

Natt personalen chef vägrar att hjälpa mig med läggning .Hon anser att hennes personal inte kan vara hos mig före midnatt och inte heller hjälpa mig i säng varje kväll. 

Hemtjänst personalen   är totalt ca 30 eller 40 olika personer som jag träffat . 

Det är totalt knäckande att ha hemtjänst .

 

#hemtjänst #Trollhättan  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards