Alla inlägg under mars 2011

Av judi - 4 mars 2011 09:35

Lyckan vad är det ?

 

På sin jakt efter lyckan är halva jordens befolkning på fel spår.Många tror att den innebär att ha och få,och att betjänas av andra .Lyckan finner man tvärtom genom att ge och tjäna andra

 

(Henry Drummond)

 

Anna Lena Lövgrens sång om Lyckliga Gatan

 Minnena kommer så ofta till mig
nu är allt borta jag fattar det ej.
Borta är huset där murgrönan klängde
borta är grinden där vi stod och hängde.
Lyckliga gata du som varje dá hörde vårt glam
en gång fanns rosor här där nu en stad fort växer fram. ref#
Lyckliga gatan du finns inte mer,
du har försvunnit med hela kvartért.
Tystnat har leken, tystnat har sången.
Högt över marken svävar betongen,
när jag kom åter var allt så förändrat,
trampat och skövlat, fördärvat och skändat.
Skall mellan dessa höga hus en dag stiga en sång?
Lika förunderlig och skön som den, vi hört en gång.
ref#


Ja, allt är borta, det är bara så!
Ändå så vill jag nog inte förstå,
att min idyll som ju alla vill glömma,
nu är en dröm som jag en gång fått drömma.
Allting är borta; Huset och linden;
Och mina vänner skingrats för vinden.
Lyckliga gata det är tidens som här dragit fram.
Du fått ge vika nu för asfalt och för macadam.


#ref#


Hmm, hmm, hmm mm mm... 

Av judi - 3 mars 2011 12:55

 

Livet går vidare och jag är i full gång med att söka assistans ja det blev beviljat på stående fot eller sittande ner av den socialtjänst kvinna som var hos mig nu gäller det bara att söka fram en person som är lämplig för mig Jag får då ha en egen mening om personen Det måste anställa en ny person Någon medelådlders kvinna är lämpligt tycker jag med tonåringar och ett deltids arbete någon annan stans eftersom jag endast behöver deltids hjälp än så länge Just nu rullar det på med olika saker I MITT lIV

 

Hittade dessa tankeväckande ord i en bok 

DET VÄRLDEN MEST LIDER AV ÄR INTE DE ONDAS STYRKA UTAN DE GODAS OFULLKOMLIGHET

 

 

 

Av judi - 3 mars 2011 12:22

Det blev visst ett hopp i kommunikationen

jag har inte skrivit något på ett tag beroende på Data virus

dottern hade fått in detta via MSN Eller Facebook vet ej Men nu fungerar det igen

Funderade på att formatera själv men vågade inte så jag lämnade in hela burken och nu funkar det som det skall 

Tack ovh lov

Ligger visst lite efter med bloggandet och vet nu inte rikltigt om jag kan hämta upp det hela

JUDI


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards